Luty, marzec, kwiecień 2017 - podsumowanie kulturalne


Cześć.
Dawno mnie tutaj nie było, ale postanowiłam wrócić z nowym szablonem. W postach roboczych czeka na mnie do skończenia post kosmetyczny z nowościami, a właściwie prawie zużyciami. Dzisiaj podsumowuję ostatnie trzy miesiące pod kątem muzyczno-filmowym i książkowym. Nie jest tego dużo, ale coś tam oglądałam. Zacznę tradycyjnie od piosenek, które w ostatnim czesie często są w moich uszach.

Muzyka
Alvaro Soler - Animal
Przyjemna nutka do posłuchania podczas spaceru czy biegania.

Julia Michaels - Issues
Młoda nowa wokalista o pięknym głosie, w Polsce mało znana.

Natalia Szroeder  - Zamienię cię
Kolejny klip do piosenki z debiutanckiego albumu Natalii, tym razem do współpracy zaprosiła swojego taneczego partnera Janka Klimenta. W ogóle kibicuję tej parze w TzG.

Mateusz Mijal - Podzieleni
Nowa piosenka Mateusza trochę inna od poprzednich, ale równie dobra jak wszystkie piosenki.



 Ciemniejsza strona Greya to kontynuacja sagi o Christianie Greyu. Po pierwszej części, po której postanowiłam przeczytać wersję 'papierową', ponieważ ekranizacja wogóle nie przypadła do gustu. Po dłuższej przerwie z ciekawości obejrzałam drugą część i już czekam na trzecią. W drugiej części pojawiają się nowe wątki m.in. była uległa Christiana oraz pani Robinson i Jack. Zagadka kim jest Jack wyjaśni się zapewne w następnym filmie, bo dopiero w trzeciej książce o tym więcej pisze E.L.James. Druga cześć jest bardziej romantyczna niż pierwsza, dlatego pewnie bardziej podobała mi się druga cześć, a trzecia będzie już mogę uchylić rąbka tajemnicy rodzinna, bo kto czytał ten wie.
 Pianista jazzowy zakochuje się w początkującej aktorce.
La la land to laureat kilku Oscarów, w tym jeden dla Emmy Stone jako najlepszej aktorki, a także za muzykę, reżyserię i zdjęcia oraz otrzymał Złotego Globa jako najlepsza komedia i musical roku 2017.
 Aby uratować swój teatr przed ruiną, miś koala Buster Moon organizuje konkurs piosenki.
Sing to film animowany dla małych i dużych.
 Umierająca Ann sporządza listę rzeczy, które chce zrobić przed śmiercią - m.in. poznać mężczyznę, który się w niej zakocha. 
Główna bohaterka dowiaduje się nagle, że zostało jej kilka miesięcy życia. Postanawia zrobić listę rzeczy do zrobienia przed śmiercią, w tym nagrywa kasety z życzeniami dla swoich córek na każde urodziny.
 Serafina, córka Isabelli, Królowej Miromary była wychowywana z jednym zamysłem. Pewnego dnia ma stanąć na czele najstarszej cywilizacji świata syren, czego świadomość jest dla niej ciężarem.
W przeddzień ceremonii Dokimi, mającej na celu ustalenie, czy syrena jest godna korony, Serafinę męczy w nocy dziwny sen ostrzegający ją przed powrotem źródła pradawnego zła. Następnego dnia zapomina o koszmarze, ćwiczy śpiew i z entuzjazmem wita swą najlepszą przyjaciółkę Neelę.
Saga ognia i wody to powieść science fiction o stworzeniach morskich. Wciągająca i na liście do przeczytania mam już kolejne tytuły.
Vivienne Summers rozstaje się z długoletnim chłopakiem. Ciężko odchorowuje zerwanie, zwłaszcza, gdy dowiaduje się, że jej superprzystojny, zamożny ex, który miał być przecież ojcem jej dzieci, od razu znalazł pocieszenie w ramionach smukłej blondynki. Vivienne najpierw przechodzi trzy podstawowe fazy żałoby (zaprzeczenie, wódka, katastrofalna w skutkach wizyta u fryzjera), a następnie postanawia, że nie podda się bez walki. Uruchamia więc Internet w poszukiwaniu najlepszego sposobu na odzyskanie utraconej miłości…
Pierwsza powieść debiutantki. Przyjemnie się ją czytało, nawet nie wiem kiedy zdążyłam ją skończyć. Opowiada o nieszczęśliwej miłość oraz przyjaźni damsko-męskiej, aczkolwiek nie zgadzam się z autorką w tej kwestii. Moim zdaniem taka przyjaźń istenieje. Niebanalna, szczera i niezwykle zabawna powieść dla fanów filmu Druhny, Caitlin Moran i dobrego czerwonego wina.

5 komentarze

  1. Znam ciemniejszą stronę, która była lepsza faktycznie od 1 części, ale nadal nie jest to kino, które w jakiś sposób mnie przekonuję :D Lala land też oglądałam i bardzo miło wspominam, bardzo ładny wizualnie przede wszystkim jest :) Sing i moje życie beze mnie na pewno obejrzę kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Julia Michaels i Alvaro Soller są świetni, pozdrawiam:)
    http://www.ladymademoiselle.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam Sing i Zamienię Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do piosenek, to znam wszystkie i każda przypadła mi do gustu. Co do filmów najwięcej słyszałam o La la Land i na pewno w najbliższym czasie będę chciała go obejrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa nuta ta pierwsza . Rzeczywiście dobra na spacer lub bieganie

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)