Jak zacząć oraz motywacja do ćwiczeń



Cześć.
Wakacje już dawno za nami, ale zbliża się Sylwester i Nowy Rok. Tak naprawdę każdy moment w życiu jest dobry, aby coś zmienić w swoim życiu. Nie czekaj na odpowiedni moment tylko zacznij działać od dziś. Wiem jak trudno jest wytrwać w swoim postanowieniu. Sama wiele razy po kilku miesiącach kończyłam, chociaż mój cel był jeszcze daleki. Jednak wystarczy zapamiętać cztery poniższe rady, jakie od dłuższego czasu zbierałam w sobie i dzisiaj chcę się z wami nimi podzielić.


Znajdź coś co lubisz robić.
Każdy jest inny, więc każdy powinien robić to, co sprawia mu największą przyjemność. Nie mów że za zimno, bo po kilku minutach treningu rozgrzejesz się i będzie ci cieplej. Rozejrzyj się na osiedlu, czy w twojej okolicy nie ma podwórkowej siłowni. Wadą jest tylko deszcz, ale wtedy możesz ćwiczyć w domu. Najważniejsze, aby robić to systematycznie 2-3 razy w tygodniu.
Zaplanuj harmonogram ćwiczeń.
Zrób sama lub wydrukuj gotowy z internetu planner, w którym uporządkujesz swój codzienny rytm dnia. W ten sposób nie zapomnimy o zaplanowanym treningu, a widząc punkt o aktywności fizycznej w kalendarzu, nie będziemy mieli wymówki, że nie mamy czasu.
Idź na zakupy.
Strój należy dobierać do pory dnia i okoliczności, w tym także do ćwiczeń. Odpowiedni strój to taki, w którym czujemy się dobrze i nie krępuje naszych ruchów. Jeśli nie masz nic odpowiedniego, to wybierz się na zakupy. Przed ćwiczeniami warto pomyśleć o wybraniu stroju zarówno wygodnego jak i takiego, który będziemy z chęcią zakładać i częściej ćwiczyć. Gdy już kupisz odpowiedni strój, to postaraj się o to, żeby go częściej zakładać i ćwiczyć systematycznie.
Zdrowie jest najważniejsze.
Zdrowie to jedyna rzecz jakiej nie można kupić. Należy o nie dbać od najmłodszych lat, czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość... Zdrowie jest jak... , ten tylko się dowie, kto cię utracił. Im bardziej będziemy aktywni teraz, tym więcej zdrowia będziemy mieć w późniejszym okresie naszego życia.

Mam nadzieję, że przekonałam was do zdrowego trybu życia i będziecie częściej aktywni nie tylko w sieci, ale i również fizycznie sprawni.
A was co motywuje do zdrowego stylu życia?

5 komentarze

  1. Super blog, na pewno zostanę na dłużej, obserwuję! ;)
    http://beciaem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Post nie jest motywacją a sposobem jak zacząć ćwiczyć, jednak w fajny sposób to opisałaś i na pewno przyda się osobie początkującej.
    Pozdrawiam:)

    https://natalielifestyleblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł na post! Sama preferuję zdrowy i aktywny tryb życia, ciągle mnie pełno, także ćwiczenia itd nie są mi obce. Co mnie motywuje? Po prostu - praca nad sobą samą :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze napisane. Jeśli chce się wprowadzać w życiu zmiany, najlepiej robic to od razu - nie czekać do jutra. A dyscyplina pomaga nam osiągać cele nie tylko w diecie, ale w całym życiu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Motywacja musi wynikać z nas samych, z wnętrza z własnej chęci;)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)