Lipiec 2016 - podsumowanie



Cześć.
Tradycyjnie przygotowałam dla Was podsumowanie kulturalne minionego miesiąca. W lipcu czas płynął zdecydowanie za wolno i raczej nie był to dobry miesiąc dla mnie. Mam nadzieję, że sierpień będzie zdecydowanie lepszy ;-)

Muzyka
W tym miesiącu dominują u mnie śpiewający panowie po polsku i po hiszpańsku jako że uczę się języka hiszpańskiego.


Grzegorz Hyży - Pod wiatr

Felipe Santos - Te vuelvo a ver

Antek Smykiewicz - Jak sen

Enrique Iglesias - Duele el corazon ft. Wisin


Filmy
Film na podstawie powieści o tym samym tytule. Młoda dziewczyna, która traci pracę w kawiarni otrzymuje w krótkim czasie propozycję nowej pracy, która miałaby polegać na dotrzymywaniu towarzystwa sparaliżowanemu mężczyźnie. Bardzo wzruszająca opowieść o relacji jaka połączyła Emily z Willem. Szkoda tylko, że zakończenie jest takie a nie inne, bo moim zdaniem ta relacja mogłaby potoczyć się inaczej. Oceniam film na 6/6.

Zazdrosna o swojego męża żona wynajmuje młodą call girl, aby sprawdzić jego wierność. Chloe to thriller erotyczny, a relacje jakie łączą bohaterów filmu to obsesja, namiętność i pożądanie. Obejrzałam ten film przypadkowo po recenzji u jednej z blogerek, ale średnio mi się podobał. Może dlatego że nie lubię tego typu filmów. Oceniam film na 3/6.

Dziewczyna w czerwonej pelerynie to współczesna interpretacja klasycznej baśni o Czerwonym Kapturku. Film należy do gatunku horror, ale to nie jest jakiś straszny horror. Momentami jest mroczno, więc może wyglądać strasznie. Tytułowa dziewczyna Valerie odkrywa, że z grasującą bestią łączy ją pewna więź. Jeśli klimat Zmierzchu was nie przeraża to polecam obejrzeć ten film. Jak dla mnie +5/6.

Książki

26-letnia Lou Clark pracowała w kawiarni Bułka z Masłem do czasu jej zamknięcia. Po utracie pracy zgłasza się do Urzędu Pracy, gdzie proponują jej nowe oferty pracy. Pewnego dnia otrzymuje propozycję opiekowania się sparaliżowanym po wypadku mężczyzną. Z wielką obawą postanowiła przyjąć tę pracę, aby wspomóc finansowo rodzinę. Jednak relacje pomiędzy Emily a Willem na początku były mocno napięte. Dopiero po czasie nawiązała się między nimi bliska relacja. Książka Jojo Moyes to wzruszający romans, czyta się ją z łatwością szybko. Wszystkie elementy z książki pojawiają się w filmie, o którym powyżej wspominałam. Oceniam ją na +5/6.
ps. przygotowując tego posta dowiedziałam się, że pojawiła się na rynku kolejna część "Kiedy odszedłeś", nie wiem jak wy, ale ja koniecznie muszę przeczytać ;)
Emily spotyka dotkliwy cios: niespodziewanie umiera jej matka. Emily przeprowadza się ze swoim chłopakiem Dillonem do Nowego Jorku, by zacząć życie od nowa. W nowym mieście zaczęła pracować jako kelnerka i już pierwszego dnia dostała zadanie zawieźć jedzenie do biura, gdzie poznaje przystojnego Gavina, który oczarował ją od pierwszego wejrzenia. Książka Gail McHigh Collide to obyczajowy romans dla znudzonych kobiet. Czyta się ją szybko, akcja jest bardzo wciągająca, ale nie jest to zbyt ambitna lektura. Jednak na wakacje i chłodne wieczory idealna. Oceniam ją na 4/6.
A jak u was wyglądał lipiec?

10 komentarze

  1. Polskie piosenki znam i obie lubię w sumie :)
    Z filmów 'zanim...' jak wiesz bardzo mi się podobał. Przy chloe myślę, że o mnie chodzi pewnie :D Mi nie podobał się mimo, że lubię thrillery, więc myślę, że po prostu był słaby - dlatego Ci się nie podobał :)
    Książki znam obie - 'zanim..' czytam, a collide było takie przyjemne całkiem, ale bez zachwytów większych :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mi za to czas tak szybko zleciał że nawet nie widziałam żadnego z tego filmu :o

    OdpowiedzUsuń
  3. Film Chloe całkiem mi się podobał, a na Dziewczynie w czerwonej pelerynie zasnęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. me before you to tak super film !!! nie czytałam książki ale film tak bardzo mnie wzruszył <3

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu oglądnąć albo przeczytać Zanim się pojaiwłeś ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne podsumowanie, jednak muszę przyznać, że nie widziała, ani nie czytałam, żadnych z tych pozycji. Jedynie oglądałam film Chloe - super obsada - Polecam !!!


    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś oglądałam Dziewczynę w czerwonej pelerynie a za Zanim się pojawiłeś jeszcze się nie wzięłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Zanim się pojawiłeś" też mi się bardzo podobał. Książki jeszcze nie czytałam :-)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)