Sposoby na złagodzenie bóli menstruacyjnych


Cześć.
Większość kobiet z trudem znosi cykl menstruacyjny, a są takie, które nie odczuwają bólu podczas okresu i potrafią normalnie funkcjonować (ćwiczyć). Dzisiaj postanowiłam napisać jak ja radzę sobie podczas okresu, ponieważ u mnie ćwiczenia w ogóle nie wchodzą w grę.

1. Unikaj kofeiny i cukru.
Chodzi o to, że kofeina podnosi poziom napięcia, który może powodować więcej skurczów bólowych. Unikaj kawy i napojów energetycznych z kofeiną. Natomiast jeśli w trakcie okresu będziesz miała zwiększony apetyt na coś słodkiego, to postaraj się zamienić batony czekoladowe na owoce. Cukier zawarty w słodyczach pomoże, ale tylko na chwilę, a skutki nadmiaru słodyczy odbiją się na twojej wadze. Spośród owoców wybór jest duży, ale najlepsze są maliny.

2. Pij herbatę.
Jak wspomniałam powyżej picie kawy jest nie wskazane podczas okresu. Najlepsza będzie herbata z liści malin i imbiru, która zwalnia nie tylko skurcze, ale złagodzi wzdęcia. Możesz wypić również kubek zielonej herbaty, która uspokoi twoje ciało w trakcie menstruacji.

3. Termofor.
Ta metoda naprawdę działa. Wypełnij go gorącą wodą, połóż na brzuchu i pożegnaj się ze złymi skurczami.

4. Używaj naturalnych produktów.
Większość marek podpasek i tamponów są wykonane z surowych materiałów jak tworzywa sztuczne i włókna syntetyczne, które faktycznie mogą powodować bolesne skurcze i bardzo ciężkie krwawienie.

5. Aktywność fizyczna.
Ostatnią rzeczą o jakiej myślimy w trakcie okresu jest aktywność fizyczna. Podczas miesiączki można normalnie funkcjonować i uprawiać sport. Do polecanych ćwiczeń w trakcie okresu możemy zaliczyć jogę, spacer. I to tyle jeżeli o mnie chodzi.

6. Uzupełnij żelazo.
Każdego miesiąca podczas krwawienia tracisz również żelazo, to jest powód twojej senności i osłabienia. Żelazo znajdziesz między innymi w tofu, soja, fasola biała, soczewica czerwona, wątróbka, ciecierzyca, natka pietruszki, zielone warzywa: brukselka, brokuł, pestki dyni, sezam, kakao, kasza gryczana, jaglana, orzechy, burak, groch.

7. Odpoczynek i relaks.
Nie ma to jak trochę odpoczynku i relaksu, szczególnie podczas okresu.


A jakie są wasze sposoby?

7 komentarze

  1. Okłady z olejku rycynowego, duże dawki witaminy B6 na kilka dni przed okresem i w trakcie i ziele angielskie - ma w sobie podobne składniki, jak popularna No-Spa, której nie mogę zażywać. Wystarczy dokładnie pogryźć i połknąć dwie-trzy kuleczki i skurcze się uspokajają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z niektórych sposobów również korzystam ale jak u mnie ból jest nie do wyrzymania to robię sobie okłady abo biorę tabletki przeciwbólowe. Pozdrawiamhttp jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie jak mocno boli to pomaga mi 1 tabletka apapu, zazwyczaj tylko pierwszy dzień mam trudny, a później już trochę mniej boli ;-)

      Usuń
  3. Naprawdę bardzo fajny post i akurat mi się przydałby termofor ale nie wiem gdzie go kupić :/ A Ty gdzie kupiłaś swój? Pozdrawiam www.brooowngirl.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bodajże swój kupiłam przypadkiem chyba w biedronce kiedyś były :)

      Usuń
  4. Dla mnie okres to czas kiedy najchętniej nie opuszczałabym łóżka. No może jedynie do lodówki po kolejną porcję lodów, bo o ile na codzień nie znoszę słodyczy i nie jem ich cały miesiąć, to w "te dni" zazwyczaj ciągnie mnie do słodkiego. A, i używam też czasami mojego kota zamiast termofora i muszę przyznać że sprawdza się całkiem ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne rady, na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)