10 zdrowych nawyków żywieniowych



Cześć.
Wiosna to czas kiedy większość osób postanawia zmienić tryb z siedzącego na bardziej aktywny. Postanawiamy sobie, że będziemy jeść regularnie posiłki, więcej owoców i warzyw oraz systematycznie ćwiczyć. Niektórzy rezygnują całkowicie ze słodyczy, ale czy samo nie jedzenie słodyczy w ogóle coś pomoże? Nie! O tym napiszę wam poniżej, gdzie wymieniłam 10 zdrowych nawyków żywnościowych.

Zasada 80%
Inaczej mówiąc należy tak jeść, aby po posiłku czuć lekki niedosyt. Przejadanie się do syta nie jest dobre dla naszego organizmu, jak i zdrowia. Ważne jest regularne spożywanie posiłków. Należy jeść 5 posiłków dziennie co 3/4 godziny.

Zacznij jeść warzywa.
Spożywanie warzyw i owoców jest bardzo ważne. Warzywa zawierają mnóstwo witamin, a więc dobrze jest jeść do każdego posiłku mięsnego surówkę warzywną. Warzywa zneutralizują tłuszcze zawarte w mięsie. Warzywa i owoce dzielimy na kolory, a każdy kolor ma inne właściwości. Warto więc tak ułożyć swoją dietę, aby żadnego koloru w niej nie zabrakło.


Nowa piramida żywności została wzbogacona o najważniejszą czynność, a mianowicie sport minimum 30 minut dziennie.


Nie jedz po godzinie 21.

Istnieje wiele mitów kiedy należy zjeść ostatni posiłek w ciągu dnia. Jedni mówią, że po 18 nic już nie wolno jeść, ale co mają zrobić osoby, które pracują do 18? W głównej mierze jest to uzależnione od trybu dnia jaki dana osoba prowadzi. Ostatni posiłek powinien być spożyty minimum godzinę przed snem, czyli idąc spać o 22 nie wolno nic jeść po godzinie 21.

Zacznij dzień od śniadania.
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. To od niego zależy czy starczy nam energii na cały poranek. Powinno być obfite, ale nie sycące. Patrz zasada 80%

Woda.
Prawidłowe nawodnienie organizmu prowadzi do obniżenia ciśnienia, sprzyja chronicznych bóli, w tym migreny, a także reumatyczny, artretyczny, bóle pleców, kolki oraz reguluje wagę! Należy pić przynajmniej od 1,5 do 2 l dziennie wody, czyli ok. 5 szklanek  na dzień. Im wyższy wysiłek tym bardziej powinniśmy uzupełniać braki wody w naszym ciele.
Nasz organizm składa się w 70% z wody:
mózg to 83%
nerki to 82%
serce to 79%
płuca to 80%
wątroba to 86%
kości to 22%
krew to 90%
Zamiast pić napoje gazowane, które nie mają praktycznie żadnych wartości, a dodatkowo zawierają sam cukier. Lepiej wybrać niegazowaną wodę źródlaną.


Nie eliminuj całkowicie cukru z diety.
Prawidłowa dieta człowieka powinna być zbilansowana i zawierać wszystkie niezbędne elementy, w tym cukry i tłuszcze. Niektórzy rezygnują całkowicie z tłuszczy czy cukru, a to poważny błąd. Cukier to energia, a energia jest nam potrzebna po intensywnym treningu. Jedna kostka czekolady czy baton raz w tygodniu nikomu nie szkodzi. Ze słodyczy powinny zrezygnować tylko osoby chorujące oraz te, które są podatne na cukrzycę.

Żuj gumę, ale z umiarem.
Żucie gumy pomaga wstrzymywać poczucie głodu. Żując gumę nie czujemy głodu. Należy jednak pamiętać, żeby nie żuć jednej gumy dłużej niż 15 minut. Zbyt długie i częste żucie gumy może nienaturalnie obciążać staw skroniowo-żuchwowy.
Słyszałam również opinię, że podobno żucie gumy wpływa na piersi, ale nie wiem ile jest w tym prawdy.


Ostrożnie z dietami.
Wybierając dietę dla siebie nie sugeruj się opiniami koleżanek czy znajomych. Każdy z nas jest inny, więc dieta koleżanki może nie być dobra dla ciebie. Prawidłowa dieta powinna być indywidualnie dopasowana do człowieka.

Idź do dietetyka.
Jeżeli próbowałaś już sama wielu sposobów na zrzucenie kilku kg i nic nie pomogło, to czas zwrócić się do specjalisty. Pierwsza wizyta u dietetyka jest zazwyczaj bezpłatna np. w Naturhausie. Warto skorzystać przynajmniej z pierwszej darmowej wizyty, ponieważ można się wiele dowiedzieć o sobie.

Celebruj posiłki.
Wspominałam wam już kiedyś o modzie Slow, która obowiązuje również w kuchni i nosi nazwę Slow food. Chodzi o celebrowanie posiłków. Na co dzień jesteśmy zabiegani, żyjemy w biegu, jemy w biegu, a potem odbija się to na naszej sylwetce. Warto poświęcić więcej uwagi podczas jedzenia codziennych posiłków. Jedzenie posiłków powinno odbywać się w spokojnej atmosferze, nie nerwowej. Każdy kęs zanim go przełkniemy powinien być chwilę w ustach. Telewizor powinien być wyłączony podczas konsumowania jedzenia.

Jestem ciekawa jakie są wasze  nawyki żywieniowe. Czy stosujecie się do któregoś z powyższych?


ps. chciałam wam jeszcze przypomnieć że możecie mnie również obserwować przez portal ddob.com tutaj link do mojego profilu jasminengirl
DDOB to portal zrzeszający blogerów ze wszystkich kategorii oraz ich czytelników, znajdziecie mnóstwo inspiracji modowych, urodowych, a także wiele innych. Nowością na portalu są mikroblogi, gdzie możecie pisać krótkie wiadomości oraz pytać się o porady innych użytkowników. Jeżeli jeszcze nie zarejestrowaliście się, to musicie koniecznie to zrobić, a nie pożałujecie. Ja, a właściwie mój blog dzięki portalowi ddob.com zyskał nowych zwolenników, a także zwiększyły mi się statystyki blogowe.
Jeśli jesteś początkującym blogerem, to ten portal pomoże ci urosnąć w siłę.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hola! Mam na imię Justyna. Jestem autorką bloga JASMINEN GIRL

2 komentarze:

  1. Fajne porady, stosuje 4 z wskazanych przez Ciebie.
    Ten pomysł z żuciem gumy jest fajny.

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyrobienie nawyków pomoże być fit i zdrowym :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)