Zakupoholizm - Powiedz Stop.



Cześć.
Nowy sezon coraz bliżej. Sklepy już wymieniają odzież zimową na letnią i kuszą promocjami. Zakupy poprawiają nam nastrój, dlatego nie ma kobiety (mężczyzn to mniej dotyczy, aczkolwiek zdarzają się i takie przypadki) która nie lubi zakupów. Jednak jak nie zwariować na wyprzedażach i nie popaść w finansowe tarapaty. Oto kilka moich wskazówek.


1. Uporządkuj swoją garderobę.
Porządki w garderobie powinno robić się przynajmniej raz w miesiącu albo tuż przed nowym sezonem.

2. Sprzedaj mało używane rzeczy.
Po uporządkowaniu garderoby okazało się, że masz kilka dawno już nienoszonych ubrań? Zrób wyprzedaż. Nie zastanawiaj się. Jeżeli czegoś nie nosiłaś przez ostatnie 2 lata, to już raczej nie założysz. Najlepiej jest zrobić taką sprzedaż-wymianę razem z koleżankami, ale możesz również skorzystać z internetu olx.pl lub vinted.pl Przy okazji możesz zarobić kilka groszy na nową rzecz.

3. Mniej znaczy więcej.
Minimalizm jest teraz modny. Lepiej mieć mniej często używanych rzeczy niż więcej zalegających w szafie i mało używanych rzeczy. Minimalizm wkradł się nie tylko w sferę mody, ale również urody, zakupów i wystroju wnętrz.

4. Nie podążaj ślepo za trendami.
Moda przemija, a styl pozostaje. Wiem odnalezienie własnego stylu czasami nie jest łatwe. Jednak mierząc daną rzecz w sklepie od razu widać czy nas pogrubia czy aby na pewno wyglądamy w niej korzystnie. Dobrze mieć zaufaną i szczerą przyjaciółkę, a najlepiej kumpla, który obiektywnie nam powie czy dobrze leży na nas sukienka, spodnie lub bluzka. Czasami mężczyźni są lepszymi doradcami na zakupach niż druga kobieta.

5. Najpierw przemyśl, potem kupuj.
Zdarza się tak, że coś na witrynie sklepu nam się podoba, a gdy przychodzimy do domu z tą rzeczą, to ląduje ona na dno szafy z metką. Aby tego uniknąć przymierz ciuch w sklepie i zobacz się w sklepowym lustrze. Jeśli sama nie potrafisz się ocenić zapytaj ekspedientkę lub zabierz na zakupy osobę, której możesz ufać.

6. Nie wsłuchuj się w sklepową muzykę.
Pewnie zauważyliście, że wchodząc do galerii handlowej, to w tle gra jakaś muzyka. To nie jest tylko dla pracowników, aby umilić im czas pracy. To chwyt marketingowy, aby zachęcić kupujących, aby pozostali jak najdłużej w sklepie i kupili niepotrzebny towar.


7. Zrób listę.
Przed wyjściem na zakupy dobrze jest zrobić listę niezbędnych rzeczy. Wtedy będziesz wiedziała po co przyszłaś i nic z poza listy nie wkradnie się po cichu do twojego koszyka.

A jakie są Wasze sposoby na opanowanie zakupoholizmu?


ps. Na koniec chciałabym was prosić, abyście wypełnili krótką ankietę dotyczącą mojego bloga, a dokładnie to chciałabym wiedzieć czy komentarze disqusa mają wrócić, bo jak widzicie wraz ze zmianą szablonu na pewien czas zniknęły. Każda odpowiedź będzie dla mnie pomocna przy dalszym tworzeniu bloga ;-)

9 komentarze

  1. Ja na 100% jestem zakupoholiczką i dobrze mi z tym ;)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja chyba byłam mężczyzną, bo nie lubiłam zakupów. Jak nie kupuję coś sobie to nie lubię tam chodzić :)
    Mój blog
    Mój kanał
    Mój FanPage

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie ostatnio prześladuje zakupoholizm :) Ale na szczęście kupuję rzeczy, z których potem korzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam duzo rzeczy do sprzedania niestety mało chętnych do kupowania..
    ale zgadza się że lepiej zrobić sobie wczesniej liste tego co się potrzebuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też chętnie bym coś sprzedała, ale niestety mam mało chętnych ;)

      Usuń
  5. Co kilka miesięcy robię porządek w szafie, a ostatnio w sklepach nic mi się nie podoba wiec zaoszczędzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niedawno zaczęłam sprzedawać swoje stare ubrania :)

    juliabloger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. A, no i oczywiście ankieta wypełniona. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam zakupy <3
    i nie chce się z tego leczyc heh
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)