moje sposoby na skuteczną naukę


Cześć.
Przerwa semestralna, sesja egzaminacyjna na uczelniach, a niebawem drugi semestr. Na szczęście ja szkołę mam już za sobą ;-) Jednak postanowiłam zrobić post, aby pomóc Wam się zmotywować do nauki. To wcale nie jest takie trudne. Wystarczy zastosować kilka trików, które ja stosowałam i czasami jeszcze stosuję, ponieważ organizacja czasu i planowanie to nie tylko czynności niezbędne dla uczniów i studentów, ale również przydatne w dorosłym życiu.
1. Ogarnij przestrzeń wokół siebie.
Bałagan na biurku tylko rozprasza nas. Kiedy odrabiasz lekcje bądź uczysz się do ważnego egzaminu, na biurku nie powinno znajdować się nic oprócz zeszytów, książek oraz lampy. Wszystko inne pochowaj do szuflady, szafki.
2. Wyloguj się z social mediów.
Facebook, instagram czy snapchat nie będą ci potrzebne podczas odrabiania lekcji czy uczenia się do egzaminu. Nie mów, że sprawdzisz coś w 5 minut, bo social media potrafią w magiczny sposób rozciągnąć 5 minut do całej godziny, a w międzyczasie mogłabyś nauczyć się 20 kilku par słówek na angielki czy pojąć o co chodzi w tej trudnej chemii bądź matematyce.
3. Ucz się systematycznie.
Wiem, że nie jest łatwo, ale tylko systematyczne uczenie się przynosi najwięcej satysfakcji. Rób podczas lekcji notatki, zapisuj na marginesie ważne rzeczy. Podczas pisania (robienia własnych notatek) utrwalasz wiedzę dwa razy szybciej niż podczas zwykłego wkuwania na pamięć. 
4. Używaj kolorów, rysuj.
Jeżeli w grę wchodzi zapamiętywanie, to kolory mają dużą moc. Kup kolorowe długopisy, pisaki i zaznaczaj nimi co już wiesz, a nad czym musisz jeszcze popracować. Jeżeli masz do zapamiętania daty z historii, to zrób tabelę, gdzie w jednej kolumnie oznaczysz datę, a w drugiej wydarzenie. Wtedy możesz przykryć jedną kolumnę i sprawdzić ile już wiesz.
5. Stwórz plan nauki.
Nie chodzi mi tu o szkolny plan zajęć. Warto zrobić sobie pozaszkolny plan nauki. Nie po raz pierwszy mówię, że organizacja i planowanie jest bardzo ważne. Dzięki temu będziesz wiedzieć, ile jesteś w stanie poświęcić czasu na dany przedmiot.
6. Nagroda za naukę.
Nic tak nie motywuje człowieka jak nagroda. Nie musi być ona od razu duża ani pieniężna. Z resztą jestem przeciwna dawaniu pieniędzy za naukę. Nauka powinna być przyjemnością, a nie karą ani przykrym obowiązkiem. Możesz ustalić sama ze sobą, że gdy odrobisz lekcje, to w nagrodę zjesz coś co lubisz bądź poserfujesz po social mediach.


Jakie są wasze sposoby na skuteczną naukę?

7 komentarze

  1. Najgorzej jest zasiąść do książek, potem czas już szybko mija. Moja nauka polega na robieniu zadań, więc jest mi łatwiej, niż gdybym miała się uczyć czegoś na pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorsze co można zrobić podczas nauki to zrobić sobie przerwę na 5 minutek na facebooka lub inny serwis społecznościowy. Wtedy 5 minut przeradza się w pól godziny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Barbara Posłuszna08.02.2016, 20:36

    ja jeszcze lubilam robic fiszki z zagadnieniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety ostatnio nie mogę skupić się na nauce :(
    www.ptysia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie sposoby stosowałam na studiach :) Kolorowe pisaczki i przerabianie notatek "na swoje" to najlepsze co może być ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. justyna polska10.02.2016, 22:10

    Ja zawsze się uczyłam wieczorami. Cisza musiała być, bo tak to ciężko było. Na szczęście już mam to za sobą, ufff.

    _______________________

    www.justynapolska.com

    Fashion & Beauty

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)