Zmotywuj się i działaj!


Cześć.
Nowy Rok, nowe plany. Każdy z nas coś sobie postanawia, że chce coś zmienić w swoim życiu. Aby nie zapomnieć o swoich planach, warto je gdzieś zapisać. Niekoniecznie trzeba o nich mówić całemu światu. Wystarczy, że wiesz Ty, twój organizer (tam gdzie zapisałeś swoje plany) oraz zaufane osoby. 
Problem pojawia się gdy nie wiesz jak zmotywować się do realizacji swoich postanowień. Nie wyznaczaj sobie wielkich celów, bo mogą cię one przytłoczyć już na samym początku. Ustal priorytety, co jest dla ciebie najważniejsze. Wystarczą 2-3 punkty zamiast 100 punktów, których i tak nie zrealizujesz w ciągu jednego roku. Lepiej cieszyć się ze spełnionych, drobnych rzeczy niż wpadać w ponury nastrój pod koniec roku, że nie udało nam się czegoś zrealizować.
Spisz swoje postanowienia. Każdego dnia, kiedy wstajesz rano, przeczytaj swoje postanowienia i próbuj je realizować. Nie poddawaj się zbyt łatwo. Na początku zawsze jest trudniej, ale sukces lepiej smakuje jeżeli wcześniej włożyliśmy w to dużo energii. Zanotuj sobie na małych karteczkach motywujące słowa, cytaty, które możesz odczytać w trudnych chwilach, by dodać sobie chęci do dalszego działania. Dobrym pomysłem jest zrobienie słoika z motywującymi cytatami. Każdego dnia, kiedy opadną ci chęci do dalszego działania, wylosuj jedną karteczkę, a potem przeczytaj co pisze i gwarantuję, że nie poddasz się tak łatwo.
Aby wytrwać w swoich postanowieniach najbardziej potrzebna jest silna wola, którą można wyćwiczyć. Jak? Przykład: Przechodząc obok cukierni masz ochotę na ciastko, ale nie wchodzisz do środka tylko idziesz dalej. Jeśli wytrwasz w tym postanowieniu, to nic więcej cię nie pokona.
Wizualizuj swoje cele. W chwilach zwątpienia użyj wyobraźni i zobacz to, co chcesz osiągnąć, a wtedy dojdziesz do wniosku, że warto się o to starać.
Nagradzaj się za każdy mały sukces. Naucz się cieszyć z małych rzeczy. Kilka małych rzeczy może stworzyć coś wielkiego.
A wy jakie macie sposoby aby się zmotywować?

Q&A
Na koniec chciałam zachęcić do zadawania mi pytań pod tym postem. Pytania mogą dotyczyć każdej dziedziny mojego życia. Możecie mnie pytać o moje plany na 2016 rok, zarówno w kwestii bloga, jak i prywatne sprawy. Kto pyta nie błądzi. Możecie również zadawać mi pytania na Asku, którego postanowiłam reaktywować link tutaj. Na wasze pytania czekam do 15 stycznia br. Odpowiedzi pojawią się w niedzielę 17 stycznia.

1 komentarze

  1. Ja także mam swoją listę planów na 2016 rok, mam nadzieję że mi się uda :)Motywacja dla mnie jest sama satysfakcja z tego gdy już dojdę do celu :D
    A pytania to: Jakie są twoje pasje? Jakie książki lubisz czytać? Najlepsze 5 filmów roku 2015 (według ciebie)?

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)