October Favorites 2015


Cześć.
W minionym miesiącu blog osiągnął 200 tysięcy wyświetleń. Bardzo się z tego cieszę i dziękuję. Możliwe, że niebawem z tej okazji będzie jakiś konkurs, o ile chcecie? Jednak dzisiaj tradycyjnie podsumowanie kulturalne: 3 filmy i 2 książki.

Muzyka
Od teraz moje muzyczne playlisty będą wyglądać tak jak poniżej. Najwięcej razy odsłuchiwana piosenka zeszłego miesiąca to 'Kiedyś cię znajdę' Reni Jusis, która jest równocześnie piosenką tytułową nowego serialu TVN Singielka.

Filmy
"Papierowe miasta" [2015]
Ekranizacja powieści Johna Greena o tym samym tytule. Spotkałam się z opiniami, że film odbiega od książki. To prawda. W filmie pominięto kilka szczegółów, dlatego warto przeczytać najpierw książkę, a potem obejrzeć film. Jednak bardzo podobał mi się film. Najważniejszą rzeczą jaką należy zapamiętać z tego filmu/książki jest to, że nie należy oceniać osób po pozorach, bo czasami może okazać się, że ktoś jest zupełnie inny niż sobie go wyobrażaliśmy.

"Między wierszami" [2012]
Pisarz u szczytu swojego literackiego sukcesu odkrywa, jak wysoką cenę musi zapłacić za kradzież cudzej pracy. Kiepski film, ponieważ do połowy filmu w ogóle nie wiedziałam o co chodzi. Trochę mnie nudził.

"Chłopak z sąsiedztwa" [2015]
Claire Peterson jest nauczycielką literatury, ma męża i nastoletniego syna. Kiedy dowiaduje się o zdradzie męża wyrzuca go z domu. Pewnego dnia do domu obok wprowadza się młody chłopak, Noah Sandborn. Zdradzona kobieta ulega nastoletniemu sąsiadowi. Jednak potem żałuje swojej decyzji. Podobał mi się ten film. Świetna obsada aktorska i efekty specjalne.


Książki
John Green "Papierowe miasta"
Quentin Jacobsen – dla przyjaciół Q – ma osiemnaście lat i od zawsze jest zakochany w zbuntowanej Margo Roth Spiegelman. W dzieciństwie przeżyli razem coś niesamowitego, teraz chodzą do tego samego liceum. Pewnego wieczoru w przewidywalne, nudne życie chłopaka wkracza Margo w stroju nindży i wciąga go w niezły bałagan. Po czym znika. Quentin wyrusza na poszukiwanie dziewczyny, która go fascynuje, idąc tropem skomplikowanych wskazówek, jakie zostawiła tylko dla niego. Żeby ją odnaleźć, musi pokonać setki kilometrów po USA. Po drodze przekonuje się na własnej skórze, że ludzie są w rzeczywistości zupełnie inni, niż sądzimy. Czy dowie się, kogo szuka i kim naprawdę jest Margo?

Guillaume Musso "Papierowa dziewczyna"
"Tom, słynny pisarz, pochodzący z biednych przedmieść Nowego Jorku, przechodzi kryzys twórczy. Po bolesnym romansie pogrąża się w depresji, nadużywa narkotyków i alkoholu. Nie jest w stanie napisać ani słowa z trzeciego tomu sagi, której dwa pierwsze przyniosły mu sławę i fortunę. Wydawnictwo niecierpliwie czeka na ów trzeci tom, za który zaliczka została dawno wydana. Któregoś wieczoru, kiedy zrozpaczony błąka się bez celu po swojej willi, nagle pojawia się przed nim piękna dziewczyna, Billie, która utrzymuje, że jest bohaterką jego ostatniej powieści. Dziewczyna utrzymuje, że wypadła z książki w połowie niedokończonego zdania prosto do salonu w willi pisarza. Billie, wraz z przyjaciółmi Toma - Milem, który jest jego agentem literackim oraz Carole - przewraca jego życie do góry nogami..."

 A Wam jak minął październik?

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hola! Mam na imię Justyna. Jestem autorką bloga JASMINEN GIRL

3 komentarze:

  1. "Między wierszami" bardzo mi się podobał. Choć myślałam że inaczej się potoczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z muzyki zdecydowanie podoba mi się nr 6 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Papierowa dziewczyna to świetna książka. Z piosenek podoba mi się utwór Demi, wpada w ucho :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)