Wyzwanie: skakanka


Cześć.
Co u mnie? W ostatnim czasie nie ćwiczę już z żadną trenerką. Przez ostatnie dwa lata wykonywałam ćwiczenia z Mel B, Tiffany i Ewa Chodakowska kopiując ich ruchy przed telewizorem. Poprzez to nabrałam trochę wprawy i znalazłam swoje ulubione ćwiczenia na różne partie ciała, które znam na pamięć. Od dwóch miesięcy 'zaprzyjaźniłam się' ze skakanką, czyli atrybutem z dzieciństwa. Skakanie na skakance traktuję jako trening cardio, bo najlepiej rozgrzewa ciało do następnych ćwiczeń, jak np. przysiady i brzuszki.
Regularne skakanie na skakance to sprawne spalanie tłuszczu (gubimy 300-400 kcal przez pół godziny ćwiczeń) oraz rozgrzewanie i ćwiczenie całego ciała (idealny trening cardio). Dzięki ćwiczeniom ze skakanką poprawia się ogólna koordynacja ruchów, kondycja i gibkość ciała. Lepsza jest także szybkość ruchów, szczególnie jeśli staramy się podczas ćwiczeń zwiększać tempo.  Regularny trening na skakance powoduje wzmocnienie mięśni nóg, szczególnie łydek, a także mięśni ramion, pośladków, brzucha. Zwiększa się elastyczność i sprawność stawów.
Aby skakanie na skakance rzeczywiście było korzystne dla zdrowia i kondycji, trzeba przede wszystkim opanować odpowiednią technikę skakania. Aby dobrze skakać, trzeba:




Skakanie na skakance jest korzystne dla większości osób, a dzięki temu oprócz poprawy nastroju odczuć możemy zwiększenie przemiany materii i metabolizmu tłuszczu, zwiększenie wydajności układu oddechowego, zmniejszenie ryzyka chorób serca, zmniejszenie tkanki tłuszczowej, wzmocnienie kości, zwiększenie giętkości stawów, zwiększenie mocy i siły mięśni oraz poprawa krążenia.
Metody skakania na skakance są różne. Początkującym zalecane są klasyczne podskoki (rys.1 ). Sportowcy mogą urozmaicać sobie skoki na skakance. Przykładowo noga w przód i w tył (rys. 2 i 3) bądź skakanie na jednej nodze (rys.4).
Godzina skakania na skakance to ponad 600 kcal spalonych, czyli 2 zjedzone batony Snickers.
Rozpoczynanie przygody ze skakanką należy rozpocząć od 1 minuty, zwiększając z dnia na dzień długość i intensywność skakania. Na początek 40 minut, a na koniec godzina. Gotowi na wyzwanie ze skakanką?

7 komentarze

  1. Jak ja dawno nie skakałam na skakance ;) Przydało by się teraz trochę poćwiczyć w taki sposób ;) Dzięki za przypomnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie skakanka to najlepszy trening, zaczynałam od skakanki i nie opuszczam jej na krok w swoich treningach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam skakać na skakance, zaczynałam jakoś od 20 minut potem ponad godzinę skakałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdę powiedziawszy skakanie na skakance nie bardzo mi wychodziło, więc nie przepadałam za tym rodzajem ćwiczeń. Ogólnie rzecz biorąc, nie potrafię się do tego zmotywować, mimo że nie narzekam na brak wolnego czasu. Może w przyszłości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. mnie już nudzą te wszystkie filmiki na YT z ćwiczeniami, początkowo ćwiczyłam z Mel B i Chodakowską, nie powiem efekty były, ale ćwiczenia mi się znudziły ;)

      Usuń
  6. Baaardzo fajne wyzwanie, podejmuję się! :D
    monsv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)