Jak kupować w Second Handach?


Cześć.
Kupowanie w sklepach z używaną odzieżą jest wyznacznikiem oryginalności. Nawet gwiazdy słynną z tego, że ubierają się w SH., np. Małgorzata Kożuchowska sama kiedyś wypowiadała się w wywiadzie, że kupuje ubrania z drugiej ręki, a uznawana jest za jedną z gwiazd dobrze ubranych.
Nie jestem zwolenniczką kupowania w lumpeksach. Rzadko w nich bywam, ale to nie oznacza, że w ogóle nie wchodziłam do żadnego lumpeksu. Z reguły nie nastawiam się na wielkie WOW! Raz udało mi się kupić naprawdę fajne spodenki na lato. Z resztą to było niedawno w minione wakacje.
W sklepach z odzieżą używaną zdarzają się ubrania sprane, zniszczone. Jednak czasami można doszukać się 'perełek' naprawdę fajnych i oryginalnych za naprawdę niską cenę, choć pierwotna ich cena była dużo wyższa. Ubrania z second handu cechuje 3 rzeczy: oryginalność, tanio i jakość. Czasami zdarzają się naprawdę dobre ubrania z naprawdę dobrego materiału.
Postanowiłam napisać krótki poradnik kupowania w lumpeksach. Na co zwracać uwagę:
1. Czy ubrania nadają się do noszenia?
To podstawowa zasada kupowania w sklepach z używaną odzieżą. Po co nam ciuch, w którym nie będziemy mogli wyjść na zewnątrz. Ubranie musi wyglądać jak nowe. Kupuj mądrze z głową!
2. Plamy i  dziury.
Zwracajmy uwagę na to, czy ubrania nie są poplamione bądź nie mają dziur. Co prawda niektóre ubrania można później przerobić. Jednak nie zawsze jest to takie proste.
3. Idź na zakupy z kimś.
Idąc samemu na zakupy do second handu możemy nie zauważyć ciekawej oferty. Zabierając na zakupy mamę czy przyjaciółkę, jedna przegląda wieszaki z jednej strony, a druga ogląda po drugiej stronie. Tym sposobem zaoszczędzimy również czas. Gdy same 'spacerujemy' między wieszakami oglądając ciuch za ciuchem, a później orientujemy się, że minęły już 3 godziny!
4. Nie nastawiaj się, żeby koniecznie coś kupić.
Idąc do sklepu z używaną odzieżą nigdy nie wiadomo na co trafimy. Nie zakładaj z góry, że idziesz w poszukiwaniu spodni, ponieważ na miejscu może okazać się, że wyjdziesz ze sklepu z fajną sukienką.
5. Poluj na okazje.
W sklepach z odzieżą używaną są dni z nową dostawą. Warto właśnie w te dni najlepiej chodzić na zakupy, bo później już często są przebrane ciuchy. Czasami zdarza się, że w dniach przed nową dostawą starsze rzeczy są przeceniane, żeby szybciej zeszły.
6. Przed noszeniem, wypierz.
Każdy ciuch z second handu należy po zakupie wyprać. Nigdy nie wiadomo przecież kto go przed nami nosił, a w sklepie mógł tygodniami kurzyć się na wieszaku.
7. Strój na zakupy.
Przed zakupem warto przymierzyć daną rzecz, czy aby na pewno dobrze na nas leży, czy pasuje do naszej sylwetki, karnacji i  czy czujemy się dobrze w tym ciuchu. Idealnym strojem na takie zakupy jest lekka bluzeczka i legginsy, na które łatwo nałożyć inne ubranie.
8. Znajdź swój ulubiony SH.
Rozejrzyj się, czy w twojej okolicy nie znajduje się jakiś ciekawy sklep z dobrej jakości używaną odzieżą. Zrób rundkę po kilku takich miejscach i wybierz swój ulubiony.
Jeżeli mieszkasz w Sosnowcu bądź okolicach, to polecam zajrzeć do nowo otwartego Trendy Second Hand. Adres znajdziecie na profilu facebook sklepu Trendy SH. Cóż więcej mogę powiedzieć?  Wystrój sklepu jest bardzo przyjazny, lokalizacja trochę mało znana, ale od czego są blogerki, żeby reklamować ciekawe miejsca ;-) Ubrania są dobrej jakości. Widziałam takie marki jak New Look czy H&M.

A Wy co sądzicie o kupowaniu w second handach? Lubicie czy nie?

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hola! Mam na imię Justyna. Jestem autorką bloga JASMINEN GIRL

7 komentarze:

  1. Ja często chodzę po ciuchach tylko nigdy nie mam czasu na to aby pojawić się tam pierwsza gdy jest nowa dostawa niestety praca , studia itp.

    zapraszam do siebie i obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kompletnie nie umiem kupować w takich miejscach. Miałam kilka podejść i zawsze kończyły się klapą. Może powinnam kogoś ze sobą zabrać, albo trafiałam na nieciekawe lumpeksy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze jest znaleźć fajny sklep z ciekawą ofertą albo po prostu mieć szczęście w odnajdowaniu 'perełek', ja póki co mam tylko jedną rzecz z SH ;)

      Usuń
  3. Stunning post!! Thanks for sharing
    MyLyfeMyStory

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem fanką takich sklepów. Nie jestem cierpliwa i grzebanie, przerzucanie tych wszystkich ciuchów mnie denerwuje :P

    OdpowiedzUsuń
  5. od jakiegoś roku chodzę, mam 2 ulubione ;) LUBIĘ jak najbardziej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydatne porady ;)
    Ja akurat bardzo lubię chodzić do SH, jeśli mam czas to zachodzę. Nie raz się przekonałam, że można tam trafić na naprawdę dobre ubrania czy dodatki. Mam nawet swój ulubiony! :D
    http://typicalgr.blogspot.com/2015/12/trace-czas.html

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)