Joga dla każdego


Cześć.

Wiele znanych gwiazd Hollywood ćwiczy jogę. Postanowiłam zgłębić swoją wiedzę na temat jogi i czy każdy może ćwiczyć? Odpowiem od razu - joga jest dla każdego, wystarczy tylko znaleźć odpowiednie ćwiczenia dla siebie. Wyróżniamy jogę relaksującą, spokojną oraz dynamiczną.
Po co ćwiczyć jogę? kilka prostych zasad:
1) Staniesz się spokojniejszy i przygotowany na wszystko, co może się przydarzyć.
2) Zmieni jakość Twojego oddechu.
3) Gdy wstajemy ciało o poranku jest lekko zastane i sztywne.
4) Sprzyja ciągłemu pozostawaniu w ruchu, co jest nie zwykle ważne dla zdrowia.
5) Wytwarza pozytywną i kreatywną energię - asany opierające się na stymulacji energii czakry sakralnej (Swadhisthana) sprawiają, że kreatywność znacznie lepiej krąży w Twoim ciele. Nie musisz być artystą, pisarzem czy muzą, by móc doceniać jej moc, ponieważ przejawi się ona i ukaże pozytywny wpływ w każdej rzeczy, której się dotkniesz. 
6) Pomaga jeść w zbilansowany sposób w ciągu całego dnia. Joga pobudza metabolizm w naturalny sposób - asany takie jak Surya Namaskar, Setu Bandhasana oraz Ardha Matsyendrasana w naturalny sposób stymulują układ trawienny i metabolizm. Są lepsze niż poranna kawa.
7) Joga doda do Twojego życia pozytywnego nastawienia. Wysyła pozytywną wiadomość do naszej podświadomości.

Jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłaś ani nie byłaś na zajęciach jogi, wybierz tzw. hatha jogę, prowadzoną wg metody B.K.S. Iyengara. Nadaje się dla każdego, nawet nieco mniej sprawnych osób. Metoda ta wykorzystuje liczne przyrządy pomocnicze, jak np. specjalne ławki, maty, pasy. Nie koncentruje się wyłącznie na ćwiczeniach fizycznych, niezwykle ważnym jej elementem jest także nauka oddychania.
kliknij w obrazek, żeby zobaczyć całe video
Sivananda Joga
Jej podstawą jest 5 prostych zasad długiego i zdrowego życia: właściwy relaks, właściwe ćwiczenia (asany), właściwe oddychanie (prana jama), właściwa dieta, pozytywne myślenie i medytacja. W tej odmianie jogi bardzo szybko wprowadza się proste techniki oddechowe, medytacyjne i relaksacyjne i od początku duży nacisk kładzie się na filozoficzne przesłanie jogi jako ścieżki rozwoju opartej na braku przemocy, tolerancji i akceptacji.
kliknij w obrazek, żeby zobaczyć całe video

Gdy szukasz dynamicznych ćwiczeń, lepsza dla ciebie będzie ashtanga joga - forma hatha jogi (zwana też power jogą). Metoda ta kładzie nacisk na utrzymanie płynności przejść między pozycjami (asanami) i na energetyzującym oddechu – ujjayi (przez całe zajęcia nie masz chwili na odpoczynek). Jest wyczerpująca i wymaga od ćwiczącego dobrej kondycji i sprawności ogólnej.
kliknij w obrazek, żeby zobaczyć całe video

Szukasz wyciszenia i równowagi duchowej – pomocny będzie każdy rodzaj jogi, ale kundalini joga w sposób szczególny koncentruje się na pracy z energią i czakranami (jednym z jej elementów są także medytacje).
Masz problemy z kręgosłupem lub jesteś w ciąży? Wybierz formę jogi dedykowaną specjalnie dla ciebie.
- joga dla złagodzenia napięcia PMS klik
- joga dla zestresowanych klik
- joga śmiechu klik
- joga na płaski brzuch klik
- joga twarzy klik
- rodzaje jogi klik

Lubicie jogę? Jaki rodzaj jogi jest waszym ulubionym?

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hola! Mam na imię Justyna. Jestem autorką bloga JASMINEN GIRL

6 komentarze:

  1. chciałabym zacząć ćwiczyć jogę <3 wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować :)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś ćwiczyłam jogę, ale jakoś zapał na tego typu treningi szybko mi znikną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze to nigdy nie miałam z jogą do czynienia :)
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś ćwiczyłam jogę przez kilka dni, ale ostatecznie stwierdziłam, że wolę szybsze ćwiczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, dla mnie bardzo przydatny, bo już od dawna chciałam zacząć ćwiczyć jogę, może teraz wreszcie się do tego zabiorę :)

    Zapraszam do siebie: Love Life Every Day

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)