książka na lato cz. 1


Cześć.
Lato to czas, kiedy możemy sobie pozwolić na zwolnienie tempa, usiąść, wziąć do ręki książkę i odpłynąć w inny wymiar czasu. Postanowiłam, że podzielę ten post na 2 albo 3 części, to zależy od ilości przeczytanych książek. Na początek top 5 książek na lato.
E.L.James:
50 twarzy Greya, 
Ciemniejsza strona Greya, 
Nowe oblicze Greya
Książki E.L. James o młodym, bogatym, przystojnym i seksownym Christianie Greyu stały się już bestsellerami światowej literatury.   E.L. James opisuje w swej powieści historię Christiana Greya. 27-letniego miliardera, który zanim trafił do rodziny Greyów miał trudne dzieciństwo. Mając 4 lata stracił swoją biologiczną matkę, która była prostytutką i przedawkowała narkotyki. Będąc nastolatkiem był buntownikiem do czasu aż w jego życiu pojawiła się Elena Robinson, dzięki której został bardzo bogaty w tak młodym wieku. Pani Robinson "zaraziła" go również swoim stylem bycia. Wiadomo o co chodzi ;-) Jednak pewnego dnia do biura Christiana Greya wpada niezbyt ogarnięta młoda studentka literatury brytyjskiej, Anastacia Steele, która w zastępstwie koleżanki, Kate, przyszła przeprowadzić wywiad z Christianem do studenckiej gazetki.
Druga część zaczyna się od momentu, kiedy Anastacia podejmuje pracę w wydawnictwie SIP. Jej szefem jest Jack Hyde, który znany jest z tego, że podrywa wszystkie swoje pracownice. Pojawia się także postać Leili, byłej uległej Christiana.  W trzeciej części szerzej rozbudowana jest postać Jacka Hyde oraz dzieciństwo Christiana, z którym Jack Hyde ma wiele wspólnego.
Pomimo, że James nie stroni od pikantnych szczegółów relacji Anastacia-Christian, to jednak poza nimi ciekawe wątki w powieści to na pewno rodzina Greyów (rodzice, siostra, brat), mama i ojczym Anastaci, zaręczyny, ślub i podróż poślubna Anastaci i Christiana, zaginięcie Christiana Greya i usterka Charlie Tango oraz wspomnienia z dzieciństwa Christiana Greya.
John Green - Gwiazd naszych wina 
Na podstawie tej książki powstał film, który obejrzałam już dwa razy, ale dopiero teraz miałam okazję przeczytać książkę. Książkę czyta się łatwo. Autor opisuje nieprawdziwą (fikcyjną) historię dwojga młodych ludzi chorych na raka. 16-letnia Hazel ma zdiagnozowanego raka tarczycy, a 17-letni Gus miał kostniakomięsaka. Ulubioną książką Hazel jest Cios udręki, która nie ma zakończenia. Hazel wielokrotnie pisała listy do Petera von Hautentena, o to żeby powiedział jej jak kończy się powieść. Jednak nigdy nie dostała odpowiedzi. Kiedy Gus skończył czytać powieść Cios udręki, również postanowił napisać do autora książki. Po kilku mailach postanowili skorzystać z zaproszenia, które im złożyła asystentka pisarza, aby przyjechali osobiście do Amsterdamu. Wtedy okazało się, że tylko Augustus ma niezrealizowane marzenie w Fundacji zajmującej się spełnianiem marzeń dzieci chorych na raka. Dzięki pomocy fundacji mogli wyjechać razem na kilkudniową wycieczkę do Amsterdamu. Niestety na miejscu wydało się, że maile pisała asystentka pisarza, a on okazał się alkoholikiem. Pomimo tego, pobyt w Amsterdamie i tak można zaliczyć do udanych. Niestety po powrocie okazało się, że Gus miał nawrót choroby już przed wyjazdem, a mimo to przerwał leczenie i pojechał z Hazel do Amsterdamu.
 Ciekawa książka, warta przeczytania. Morał z tej książki jest taki, że każdego dnia należy żyć jak najlepiej się potrafi.
Colleen Hoover - Hopeless
Bardzo wzruszająca książka, gdyby nie potrzeba snu i inne potrzeby mogłabym ją czytać jednym tchem. Historia 17-letniej Sky, którą wychowuje samotnie mama. Jej przyjaciółką jest Six, która zmienia chłopaków jak rękawiczki i chodzą plotki, że Sky jest taka sama, a tak naprawdę jest jeszcze dziewicą. Pewnego dnia podczas zakupów poznaje 18-letniego Deana Holdera. Jeszcze tego samego dnia ich drogi krzyżują się podczas popołudniowego biegania. O Holderze chodzą plotki, że rok temu pobił jednego chłopaka tak mocno, że trafił do poprawczaka. A prawda jest taka, że ostatni rok spędził u ojca. W pewnym momencie okazuje się, że Sky nie jest tym, kim myślała. Wychodzi na jaw, że przed trzynastoma laty została porwana przez wychowującą ją  kobietę. Tak naprawdę Sky ma na imię Hope, czyli jest dawną koleżanką Deana i jego siostry z dzieciństwa. "Hopeless" to książka nie o miłości, a o prawdziwej przyjaźni, która przetrwa wszystko. "Hopeless" opowiada historię dziewczyny, która została porwana, choć gdy wsiadała do samochodu Karen jako 5-latka, wtedy tak o tym nie myślała. Była szczęśliwa, że Karen zabiera ją od ojca, którego się bała i przez którego unika zbliżeń z chłopakami.

A Wy co ostatnio czytaliście? 

15 komentarze

  1. Ja obecnie czytam "Najdłuższą podróż" a jak skończę zabieram się za "Hopeless" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe książki nie które znam. Ja ostatnio kochana nie mam czasu czytać. A szkoda, bo nie które tu tytuły fajne

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam hopeless - bardzo fajna, podobała mi się, ale nie ulubiona. Gwiazd naszych wina ulubieniec! :)
    Greya może przeczytam KIEDYŚ :D
    Jeśli mogę coś doradzić, to raczej wolałabym i większość osób chyba też jakbyś bardziej dodawała tutaj opinię swoją o książkach, a nie streszczenia. Bo spojlerujesz trochę - np. śmierć Gusa to ważny moment i sama nie chciałabym wiedzieć już tego przed czytaniem tak samo jak o przeszłości Hope/Sky :)
    I dzięki Tobie ostatnio przerzuciłam się bardziej na książki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam wszystko ulubione książki! :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Greya przeczytała wszystkie części.
    I śmiało mogę stwierdzić, że najciekawsza część była pierwsza.

    Pozdrawiam
    Zocha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja właśnie skończyłam Gwiazd naszych winę. Wzruszająca historia i bardzo polubiłam bohaterów

    OdpowiedzUsuń
  7. Gwiazd naszych wina przeczytałam i kocham tą ksiazkę, polecam także książkę tego samego autora - Papierowe miasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czytałam tylko pierwszą część Greya, może książka byłaby świetna, gdyby ktoś inny ją napisał, niestety autorka ma dosyć ubogi język, a szkoda. Film dużo bardziej mi się podobał, jeśli już miałabym wybierać :) Gwiazd naszych wina mnie nie przekonuje jeszcze, obecnie wole kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. u summed up a great collection. Enjoy them reading.
    New Post on my blog, do drop by soon ,<3
    ✿thefashionflite
    ✿twitter
    ✿Bloglovin
    ✿FaceBook

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam Greya, ale za bardzo mnie nudził i nie dotarłam do końca.

    OdpowiedzUsuń
  11. thanks a lot, dear <3

    I read the second book and I loved it

    Get Some Inspiration With My New Post <3
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Greya przeczytałam pierwszą książkę...i nigdy więcej. A John Green bardziej nadaje się dla mojej młodszej siostry niż dla mnie... Aktualnie czytam Jo Nesbo i Chmielewską (tak czytam dwie na raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę to w drugiej części zaczynają się ciekawsze wątki ;)

      Usuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)