przyjaciel czy przyjaciółka?


Cześć.
Człowiek jest istotą stadną i lepiej rozwija się, gdy ma wokół siebie osoby, na których może polegać. Bo przyjaciel potrzebny od zaraz, jak mówi jedna z moich ulubionych piosenek. Przyjaźń to rzecz ważniejsza nawet od miłości, bo najważniejsze to to, żeby dwoje lub więcej ludzi potrafiło ze sobą rozmawiać. Wspominałam już, że w przyjaźni nie liczy się ilość, a jakość. Ale kto jest lepszym przyjacielem: kobieta czy mężczyzna? W zasadzie na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, bo jedni będą się lepiej dogadywali z kobietami, a inni z mężczyznami.
Zawsze zastanawiałam się jaka jest różnica pomiędzy przyjaźnią damską a przyjaźnią męską? I czy istnieje przyjaźń damsko-męska? Podobno najlepszym przyjacielem kobiety jest gej, bo potrafi rozmawiać, a nie myśli o jednym. Ja w tej kwestii jestem bardzo tolerancyjna i nie mam nic przeciwko takiej przyjaźni ;-)
Jeżeli o mnie chodzi to ja zdecydowanie wolę przyjaźnić się z chłopakami niż dziewczynami. Co nie oznacza że nie mam koleżanek. Mam, ale mianem "przyjaciółek" bym ich nie nazwała. Wiadomo też, że z facetami o modzie i urodzie czy zakupach raczej nie pogadam ;P Od tego są koleżanki. Z chłopakami można porozmawiać na inne tematy jak sport, motoryzacja. Natomiast jeżeli chodzi o tematy poważne o życiu tzw. zwierzenia to tu sprawa jest bardziej skomplikowana, ponieważ nie ma tu rozróżnienia na płeć, bo zależy to od konkretnej osoby, od jej/jego charakteru. Ja jestem bardzo nieufna i ktoś musi się mocno postarać, żebym komuś zaufała i mogła powierzyć mu moje sekrety.
Większość osób mówi, że przyjaźń damsko-męska nie istnieje, a ja jestem odwrotnego zdania. Uważam, że istnieje, bo to na niej buduje się miłość, która jest tylko ulotną chwilą. Natomiast prawdziwa przyjaźń trwa na wieki.
Mówiąc o przyjaźni nie można zapomnieć o psach, bo zwierzęta są najlepszym przyjacielem człowieka bez względu na wszystko.
A Wy co sądzicie na temat przyjaźni damsko-męskiej?
Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać.
Antoine de Saint-Exupéry
Ko­bieta może być przy­jaciółką mężczyz­ny, lecz by uczu­cie to trwało, niezbędne jest wes­przeć je odrobiną fi­zycznej antypatii.
Fryderyk Nietzsche
 

A Wy macie zaufanego przyjaciela czy przyjaciółkę?

3 komentarze

  1. Ciężko mi powiedzieć, ale chyba na dłuższą metę w większości przypadków przyjaźń damsko-męska nie przetrwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od przyjaźni do czegoś więcej tylko jeden krok ;p

      Usuń
  2. Ja uważam, że przyjaźń damsko-męska jest możliwa (ba! sama mam przyjaciela). :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)