Dekalog zdrowego jedzenia


Cześć.
Jesteś tym, co jesz. Taka prawda. Jeżeli ktoś objada się codziennie fast foodami, to prędzej czy później będzie miał problemy z nadwagą, otyłością, które prowadzą do poważnych chorób serca, nadciśnienia, a nawet cukrzycy. Warto prowadzić zdrowy tryb życia i uczyć tego samego młodsze pokolenie, aby potem nie zmagały się z chorobami cywilizacyjnymi XXI wieku.
Ja staram się prowadzić zdrowy tryb życia, więcej aktywności ruchowej, mniej siedzenia. Wybieram produkty, które mają więcej witamin i wartości odżywczych niż pustych kalorii. Niedawno w ręce wpadła mi gazetka z Biedronki "Wiesz, co jesz". Całą zawartość gazetki znajdziecie tutaj
Dekalog zdrowego żywienia:
1. Jedz regularnie! 4-5 posiłków dziennie niezbyt obfitych bez "podjadania" pomiędzy posiłkami. Nie pomijaj śniadania, bo ono zapewnia energię na resztę dnia.
2. Urozmaicaj swoje posiłki. Pamiętaj, by codziennie spożywać produkty zbożowe, warzywa lub owoce oraz produkty zawierające pełnowartościowe białko np. ryby, nabiał, drób, mięsa, wędliny, rośliny strączkowe.
3. Pij dużo wody! Minimum 1,5 l na dobę.
4. Spożywaj produkty nisko przetworzone! Przykładem są produkty zbożowe np. kasze, otręby, musli, mąki, makarony i pieczywo pełnoziarniste. To bogate źródło niezbędnych witamin, składników mineralnych i błonnika.
5.  Nie zapominaj o codziennej porcji warzyw i owoców! Najlepiej spożywać je w postaci surowej, bo tylko wtedy mają najwięcej witamin i składników mineralnych.
6. Unikaj soli bądź ograniczaj solenie potraw.
7. Nie zapominaj o rybach! Minimum 2 razy w tygodniu.
8. Ograniczaj spożycie tłuszczów, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego i produktów zawierających dużo cholesterolu oraz izomerów trans.
9. Czytaj etykiety!
10. Pamiętaj o codziennej aktywności fizycznej. 70% dieta, a 30% aktywność fizyczna to podstawa sukcesu drogi do dobrej figury i zdrowia.

Trzymacie się powyższego dekalogu?

11 komentarze

  1. Czytanie etykiet to zdecydowanie dobry nawyk!

    OdpowiedzUsuń
  2. Biedronka bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie tą gazetką :)
    Szkoda, że te wszystkie produkty nie będą tam na stałe...bym nie musiała jeździć po innych hipermarketach :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ta gazetke, tez zastanawiałam sie nad zrobieniem z nią posta :) świetne produkty w niej są :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakos te biedronkowe produkty mnie nie przekonują :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja miałam w tym roku pierwsze wegańskie święta, ale to też nie wyszło mi do końca zdrowo haha, chociaż na co dzień staram się dobrze odżywiać :)
    ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  6. To jeden z najgłupszych pomysłów jakie widziałam.
    Produkty Biedronki aż kipią od chemii, syropów glukozowo-fruktozowych, utwardzanych tłuszczów, wzmacniaczy smaków i wielu innych. Dla mnie to po prostu hipokryzja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z Joanna to sama chemia i nie tylko przez różne sztuczki ceny są takie niskie.
    Ludzie zastanówcie się dlaczego cenna jest taka niska.
    Jeśli ktoś lubi kupować niskiej wartości jedzenie to nie bronie- ale bądźcie świadomi.
    Ja wole kupić mniej coś wysokiej jakości niż i dużo byle jakiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. aha zapomniałam dodać plus dla ciebie, że patrzysz bardziej na co jesz :) powodzenia w zdrowym odżywianiu

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie bylam w biedronce juz dobry rok, jak przyjade do Polski to tam zajrze..

    OdpowiedzUsuń
  10. Niektóre produkty są warte naszej uwagi, a inne niestety wręcz przeciwnie :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się go trzymać .Od czasu do czasu pozwalam sobie na jakieś małe grzeszki .Nie dotrzymuję punktu 7 .Nie cierpię smaku ryb :)
    Bardzo fajny post !

    dociax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)