Dobierz ćwiczenia do swojej sylwetki


Cześć.
Mamy już wiosnę, więc to ostatni moment, żeby zacząć przygotowania do lata. W internecie znajdziemy wiele trenerów i trenerek od fitnessu. Do tej pory ćwiczyłam z Mel B, Tiffany i Ewą Chodakowską. Jednak postanowiłam coś zmienić. Jestem ciekawa jakie są wasze ulubione ćwiczenia dla poprawy sylwetki?

Figura typu gruszka
Gruszki z pozoru nie powinny narzekać na swoje kształty, bo duża pupa i okrągłe biodra są niezwykle sexy, ale czasami za dużo tłuszczyku w tych partiach sprawia, że gruszka wygląda ociężale i niezgrabnie.
Panie o figurze gruszki mają szerokie biodra, dużą pupę i masywne uda. Tłuszczyk odkłada się głównie w dolnej części brzucha, na biodrach, pośladkach i udach, za to ramiona pozostają stosunkowo szczupłe. Gruszkom wyraźnie brakuje równowagi między obszernym dołem a szczupłą górą, a wyraźne wcięcie w talii tylko podkreśla zaburzone proporcje.
Cel gruszki: zmniejszenie proporcji pomiędzy szczupłą górą a obszernym dołem.
Plan treningu: trening powinien przebiegać dwutorowo: zarówno kształtować dolną partię ciała, jak i wzmacniać mięśnie barków i klatki piersiowej. Dolna strefa ciała wymaga treningu aerobowego, który pomoże spalić tłuszcz w problematycznych miejscach, natomiast górna zostanie poddana ćwiczeniom siłowym, wzmacniającym mięśnie.

Figura typu jabłko
Figura typu jabłko boryka się najczęściej z oponką na brzuchu, masywnymi ramionami i małym wcięciem w talii. U jabłek najwięcej tkanki tłuszczowej gromadzi się w górnych partiach ciała – na brzuchu, biuście oraz ramionach. Tłuszczyk odkłada się także na plecach, głównie w okolicy łopatek i karku. Brak wyraźnego wcięcia w talii sprawia, że masywna klatka piersiowa zlewa się optycznie z oponką w okolicy brzucha i sylwetka przybiera kształt okrągłego jabłka.
Kobiety o tego typu figurze rzadko jednak mają powody, by narzekać na swoje nogi, które mimo dodatkowych kilogramów, pozostają szczupłe i zgrabne. Jabłka mogą być także dumne ze zgrabnej pupy i niezbyt szerokich bioder, lecz jak tu to docenić, gdy w oczy rzuca się przede wszystkim sterczący brzuszek?
Cel jabłka: odciążenie centralnej części tułowia i zniwelowanie dysproporcji między masywną górą i drobnymi biodrami.
Plan treningu: ćwiczenia aerobowe nastawione na redukcję tkanki tłuszczowej z ramion, klatki piersiowej i okolic brzucha oraz kształtujące górną część pleców, poprzez zaangażowanie mięśni górnych partii ciała. Najlepszy efekt przynoszą ćwiczenia wykonywane na przyrządach w siłowni połączone z treningiem w domu.

Figura typu tuba
Płaska i bezkształtna, a jednak najbardziej pożądana. Szczupła chłopczyca prawie bez wcięcia w talii, z lekko zarysowanym biustem, to dziś ideał sylwetki lansowany przez świat mody. Tuby nie zawsze muszą być chude i wspomagać się push-upem, lecz sporo im brakuje do kobiecych kształtów klepsydry czy gruszki. Głównymi mankamentami figury tuby jest brak wcięcia w talii, płaskie pośladki i słabo umięśniona, płaska klatka piersiowa. Słabo zaznaczone wcięcie w talii i wąskie biodra sprawiają, że sylwetka wydaje się mało kobieca. Ramiona są szczupłe, lecz słabo umięśnione, biust zazwyczaj drobny i mało sprężysty.
Cel tuby: ujędrnić pośladki i biust, zaznaczyć wcięcie w talii, by sylwetka nabrała bardziej kobiecych kształtów.
Plan treningu: trening ma na celu wzmocnienie i wyraźne zaznaczenie obręczy barkowej, wzmocnienie mięśni ramion, wymodelowanie talii oraz ukształtowanie seksownej, kobiecej pupy. Rozbudowanie mięśni ramion i klatki piersiowej optycznie powiększy wcięcie w talii, ale żeby sylwetka nie przybrała kształtu litery V, trening górnych partii ciała powinien być umiarkowany i przebiegać z jednoczesnym optycznym wydłużaniem nóg (poprzez wyszczuplanie ud). Najlepszy efekt osiągniemy, ćwicząc z hantlami w domu i na sprzęcie w siłowni.

Figura typu klepsydra
Klepsydry mogą poszczycić się najbardziej seksowną sylwetką ze wszystkich typów figury: mają idealne proporcje między biustem i biodrami, pełne pośladki i talię osy. Ale, ale! Na wygląd seksbomby trzeba sobie zapracować! Sylwetka klepsydry łatwo zatraca estetyczny kształt i staje się za bardzo przysadzista. Kobiety o tej sylwetce powinny pamiętać, że obfity biust i szerokie biodra nie zawsze wyglądają apetycznie, zwłaszcza jeśli są głównie efektem nagromadzenia tkanki tłuszczowej.
Cel klepsydry: zmaksymalizowanie wcięcia w talii oraz nieznaczne zmniejszenie, ujędrnienie i wyrzeźbienie górnej i dolnej części ciała.
Plan treningu: trening ma na celu wzmocnienie mięśni w dolnej części pleców, aby lepiej unosiły miednicę i tworzyły kształtna krzywiznę miedzy plecami a pupą (to właśnie dzięki pupie klepsydra osiągnie równowagę między większymi wypukłościami i zapobiegnie opadaniu pośladków), ujędrnienie i ukształtowanie ramion bez przyrostu masy mięśniowej, poprawienie napięcia mięśni ud i podkreślenie wcięcia w talii.



źródło
ćwiczenia

3 komentarze

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)