ciasto marchewkowe - przepis



Cześć:-)
Znowu kolejny krótki post, ale konkretny. Rzadko dodaję posty kulinarne, to dlatego, że jestem amatorem a nie profesjonalistą w kuchni. Od pewnego czasu bardzo chciałam upiec to "słynne" marchewkowe ciasto. To jest moje drugie wykonanie. Za pierwszym razem robiłam z przepisu i dodałam jak pisało szklankę oleju i wyszło mi takie tłuste. Tym razem postanowiłam trochę zmodyfikować przepis i zamiast oleju dodałam stopioną wcześniej margarynę. Lubicie ciasto marchewkowe?
SKŁADNIKI:
* 260 g mąki
* 4 jajka
* 150 ml mleka
* 1/3 kostki margaryny
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 łyżeczki cukru waniliowego
* 5 marchewek
* cynamon
* 200 g cukru
WYKONANIE:
Marchewki obieramy i trzemy na tarce na drobnych oczkach, potem dodajemy cynamon i mieszamy. Odstawiamy na bok. Bierzemy drugą miskę, w której będziemy mieszać składniki sypkie (mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, cukier) z produktami mokrymi (jajka, mleko i stopiona kostka margaryny). Miksujemy mikserem od 2 do 5 minut, do jednolitej nie za gęstej ani rzadkiej masy. Potem dodajemy do ciasta wymieszaną marchew z cynamonem i mieszamy. Tak gotowe ciasto wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 200°C i pieczemy przez około 60 minut. Po tym czasie sprawdzamy patyczkiem czy ciasto jest już gotowe. Jeśli na patyczku osadzi się ciasto to oznacza, że spód ciasta wymaga jeszcze do pieczenia do 30 minut.
Gotowe ciasto ostudzić i posypać cukrem pudrem.
Smacznego!


zBLOGowani.pl

10 komentarze

  1. Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham cisto marchewkowe :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Zocha

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka lat temu moja siostra często je robiła, muszę chyba upiec coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam zamiar zrobić w tygodniu, bo już od dłuższego czasu się zabieram i zabrać nie mogę;p

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam to ciasto, moja babcia zawsze je robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam, nie mogę się do niego przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego, ale to wygląda naprawdę smakowicie. :)

    Korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić na mój blog, gdzie pojawiła się relacja z koncertu Rafała Brzozowskiego. Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze chciałam zrobić ciasto marchewkowe więc może w końcu mi się uda :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam to ciasto i naprawdę bardzo ono mi smakowało. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)