Jak udekorować choinkę?


Cześć!
Dzisiaj przygotowałam dla was designerski post o tym jak udekorować choinkę na święta. Co prawda na strojenie choinki jeszcze pozostało trochę czasu, u mnie jest to dzień przed wigilią albo w wigilię. Jedynie mała choinka już stoi u mnie na biurku.
W sklepach mamy do wyboru różne rodzaje choinek. Żywa czy sztuczna? Ja jestem zwolenniczką sztucznych choinek. Święta trwają kilka dni, a później choinkę czas posprzątać. O tyle sztuczną można poskładać i schować do piwnicy, to żywa się kruszy. Jestem za tym, żeby żywe choinki rosły w ziemi, bo po co coś niszczyć na kilka dni, skoro może rosnąć przez cały rok.
Pamiętacie manię Kevina na punkcie choinek? To ja mam to samo. Nie wyobrażam sobie świąt bez choinki. W choince jest to coś, magia świąt. Też tak macie?  ;-)
Od zeszłego roku hitem są białe choinki, bo skoro na dworze brak śniegu, to chcemy to zastąpić białą choinką, którą również trzeba odpowiednio udekorować. Biały kolor dobrze komponuje się ze złotymi dodatkami, więc do białej choinki najlepiej wybrać złote bombki...
...ale można także udekorować czerwonymi dodatkami.
Biała choinka wygląda jak przykryta śniegiem, więc można udekorować ją ptakami.
Nowością są pierzaste choinki, które dobrze komponują się na stole lub biurku.

Dla miłośników tradycji taka oto choinka, a na niej własnoręcznie wykonane ozdoby.
Tekturowy stożek udekorowany światełkami to również świetna ozdoba na biurko zamiast lampki ;)
Choinkę możemy przyozdobić drewnianymi figurkami. W ten sposób przywołamy świąteczny nastrój i wspomnienia z dzieciństwa.
Na choinkę można zawiesić ozdoby wypieczone ze słonego ciasta. Pamiętam, że robiłam takie ozdoby jak chodziłam do szkoły podstawowej :)
Koronka jest na topie, więc można zawiesić ozdoby koronkowe na choinkę.
Choinka... z mchu posadzona w dużej, ceramicznej donicy, ozdobiona lampkami, orzechami włoskimi, bombkami.
Zamiast tradycyjnego łańcucha można owinąć choinkę wstążką :)

Czy w waszych domach stoją już choinki? Wolicie żywą czy sztuczną?



zBLOGowani.pl
zdjęcia pochodzą ze strony muratordom.pl

13 komentarze

  1. Wczoraj przystroiłam małą choinkę w swoim pokoju i zawiesiłam na niej jedynie kilka czerwonych bombek i białe światełka. Od zeszłego roku marzy mi się biała choinka, widziałam ją nawet w sklepie, ale była dość mała i szkoda mi było na nią pieniędzy, skoro moja z poprzednich lat też jest dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się pomysł ze wstążką. Niby banalny, ale nigdy na to nie wpadłam. ;) A wstążka jest o wiele tańsza od łańcucha. Równie cudowna jest pierzasta choinka, bardzo chciałabym mieć taką w domu. :)
    Świetne inspiracje i pomysły, pozdrawiam serdecznie,
    http://inspiratium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie na biurku stoi pierzasta choineczka z jasnozielonych piór, przy okazji świątecznego tagu ją pokażę :)

      Usuń
  3. Ja jestem zwolennikiem żywej choinki (całe życie u mnie w domu rodzinnym były żywe choinki, a te sprzedawane są hodowane w specjalnych miejscach, gdzie nie mogły by dłużej rosnąć, a poza tym sztuczne choinki są trudne do recyklingu). Na święta jedziemy na wieś, więc dopiero tam ubierzemy choinkę, ale tu w Warszawie pewnie jakąś małą choineczkę też przemycimy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja co roku mam tę samą choinkę sztuczną, bo wiadomo, że jest trudniejsza w recyklingu, ale nie wyrzucam jej po każdych świętach, choć niektórzy kupują co roku sztuczną i ją wyrzucają i to jest złe ;/

      Usuń
  4. Zdecydowanie wolę żywą choinkę. Owszem trochę nabrudzi, ale wydaje mi się, że lepiej się prezentuje. ;)
    http://bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żywe mają piękny zapach, który dodatkowo wprawia w świąteczny nastrój ;-)

      Usuń
  5. Z roku na rok coraz bardziej bajeranckie ozdoby! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super inspirację :) i rady

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe pomysły :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi marzy się biała choinka ze złotymi ozdobami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie choinka już stoi ;-) my z mamą stonowanie dekorujemy, żeby nie było przepychu;p

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)