małe jest piękne, duże jest piękniejsze, czyli... o plus size


Cześć!

Ostatnio przeczytałam, że oficjalnie rozmiary +size występują od 38 do 52, ale jak modelka 38 może być plus size? W świecie mody nadal jeszcze dominuje moda na rozmiar zerowy (34-36), choć powoli (bardzo powoli) się to zmienia. Moim zdaniem kobieta powinna mieć czym oddychać i na czym siedzieć. Jednak bez przesady. Widziałam już sesje z bardzo otyłymi modelkami i zastanawiam się czemu to ma służyć(?) Otyłość to nie jest tylko zaniedbanie, lecz choroba cywilizacyjna XXI wieku, którą się leczy. Jednak nie wszyscy tak do tego podchodzą. Gdy mijają na ulicy grubą osobę to za jej plecami wyśmiewają ją, a ja się pytam gdzie podziała się tolerancja w stosunku do drugich ludzi(?)
Projektanci mody wciąż wolą oszczędnie szyć, czyli zużywać jak najmniej materiału, bo w końcu tkanina kosztuje niż wybrać tańszy materiał (tani wcale nie musi oznaczać gorszy) i szyć większe rozmiary. Moim zdaniem ubranie lepiej wygląda na osobie niż na "wieszaku".
W sieci panuje moda na blogi. Blogi modowe zakładają również osoby plus size m.in. po to żeby udowodnić, że można się dobrze, a przy okazji modnie ubrać nosząc większy rozmiar. Przy okazji dzisiejszego postu chciałam pokazać wybrane moje ulubione bloggerki +size. Sama noszę rozmiar 42, więc lubię śledzić osoby, które noszą podobny rozmiar.

http://theplussizeblog.de
Blog Joanny, Polki mieszkającej obecnie w Niemczech, której pasją jest żeglarstwo, a gdy tego nie może robić to zajmuje się grafiką komputerową, czyta, tworzy (obrazy, biżuterię, ubrania). Nie znosi rutyny. Na jej blogu znajdziecie jej stylizacje modowe, recenzje kosmetyczne, relacje z podróży, a także z codziennego życia i wiele innych artykułów.

http://kasiakoniakowska.blogspot.com
Blog Kasi to blog modowo-muzyczny, ponieważ wielką pasją autorki bloga jest muzyka. Kasia jest/była wokalistką zespołu Sunrise Sunset. Na blogu pokazuje swoje stylizacje i kombinacje.

http://muchasizeplus.blogspot.com
Asia to dziewczyna, która ma swój styl, którym dzieli się na swoim blogu. W dobieraniu garderoby jak i w życiu postępuje zgodnie sama z sobą. Czasami jej stylizacje są odważne, ale to świadczy tylko o tym, że Asia lubi siebie taką jaką jest i wielki plus dla niej za to.

http://adoremysize.blogspot.com
Autorka bloga zamieszcza swoje stylizacje, przemyślenia, recenzje kosmetyczne, a także przepisy kulinarne. Udowadnia, że mając rozmiar plus size można nosić spodnie i za to daje jej wielkiego plusa, bo sama wolę nosić spodnie niż spódnice.

http://corba-style.blogspot.com
Ania to świeżo upieczona żona, kocha czytać i pisać książki. Jest fanką herbaty i zakupów przez internet. Na swoim blogu pokazuje, że nosząc rozmiar XL można ładnie i tanio się ubrać.

http://szafasizeplus.blogspot.com
Znajdziecie tu wszystko co dotyczy większych rozmiarów, w tym przeglądy różnych marek w rozmiarze plus size.

Znacie którąś z powyższych bloggerek?


http://polskieblogiplussize.blogspot.com
Spis wszystkich blogów plus size ;)

Przykładowe modelki plus size:
Justine Legault
 Kate Dillon
 Katya Zharkova
 Candice Huffine
 Ashley Graham

A Wy co sądzicie o modelkach plus size?




źródło zdjęć klik

13 komentarze

  1. Zgadzam się z tym postem, każda kobieta, chce poczuć się atrakcyjna i każda z nas lubi się stroić i ma do tego prawo aby pokazywać innym swój styl. Nie ważne jakie rozmiary nosi ważne co nimi pokazuje ! ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak 38 to plus size to jestem plus size :DD hahah

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny post. Piosenka jest super. :D

    Poklikasz w linki? To dla mnie bardzo wazne. Dziekuje <3
    http://lusialuska.blogspot.com/2014/10/wishlist-sheinside.html?m=0

    OdpowiedzUsuń
  4. No to nieźle, ja też jestem plus size :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda kobieta niezależnie od rozmiaru może być piękna. Ważne jest, by o siebie dbać. Kobieta zadbana, dobrze ubrana, czesana jest piękna! :)))
    www.largeluggage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozmiar 42 czy nawet 48 są dla mnie do zaakceptowania aczkolwiek nie jestem za tym aby osoby ważące po 90kg uznawane były za normę społeczną tak samo jak osoby o widocznej gołym okiem niedowadze. Jest to nie tyle co estetyczne (a jak wiadomo jest to pojęcie względne) co niebezpieczne dla zdrowia a z tym aspektem nie powinno się dyskutować. Jestem wielką przeciwniczką i plus size i 0 - najlepiej jest być gdzieś pomiędzy czyli rozmiary 36-46.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. plus size i otyłość moim zdaniem to dwie różne rzeczy, to drugie dla mnie mniej więcej zaczyna się od rozmiaru 54 ;)

      Usuń
  7. Uważam, że każdy jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Każda z nas ma prawo być atrakcyjną:)
    Sama długo trzymałam wagę by tylko nie przejść na rozmiar 38, jednak teraz stwierdziłam, że to bez sensu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze... Noszę rozmiar 40/42 - ale nie uważam, że jestem gruba (no może szczupła nie jestem, ale dobrze się czuję w swoim ciele).

    Niestety zauważyłam, że moja siostra (ma 16lat) ciągle powtarza, że jest gruba... Co jest moim zdaniem niedorzeczne. Ma rozmiar 38, wygląda fajnie... ale naogląda się programów typy "top model" czy innych odmóżdzaczy i myśli, że ideał to chodzący szkielet.

    OdpowiedzUsuń
  10. a mnie już męczy ta publiczna dyskusja o rozmiarach. niech każdy będzie taki jak chce, niech żyje w ciele, w którym jest mu dobrze, a świat będzie lepszy :)) znam piękne dziewczyny w rozmiarze 36 i 44, znam też zaniedbane XS i XL. Grunt to dbać o siebie i kochać swoje ciało. amen! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks for some other informative web site. Thhe place else may I get that
    type of info written in suh an ideal method? I have a mission that I am simply now working on, and I have been on the
    llok out for such info.

    Allso visit my blog :: Man Made Style (http://binarybeing.org/top-hallmarks-of-roberto-cavallis-clothing)

    OdpowiedzUsuń
  12. Thanks for the marvelous posting! I definitely enjoyed reading it,
    you're a great author.I will make certain to bookmark your
    Style Blog (gotoexhibitions.com) annd
    may come back later in life. I want to encourage that you continue
    your great work, have a nice afternoon!

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)