czym jest przyjaźń dla mnie?



Cześć :-)

"Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie". Prawdziwych przyjaciół możemy zliczyć na palcach jednej dłoni. Kim jest prawdziwy przyjaciel? To osoba, która potrafi wytrzymać z Tobą 24 godziny, wie o Tobie wszystko, a pomimo to nadal cię lubi. Przyjaźń to nie słowo ani relacja, to obietnica: byłam, jestem i będę przy tobie w każdej chwili, w której będziesz mnie potrzebować. Dla prawdziwego przyjaciela nie ma znaczenia ile zarabiasz, gdzie mieszkasz, czym jeździsz, bądź czy jesteś osobą grubą czy chudą, wysoką czy niską, ładną czy brzydką, bogatą czy biedną, bystrą czy mniej. Przyjaźń polega na zaakceptowaniu człowieka takim jakim jest. Znać drugiego człowieka to nie znaczy wiedzieć jaki jest jego ulubiony kolor, dzień czy owoc - to nie jest najważniejsze. Znać drugiego człowieka to znaczy wiedzieć jakie słowo doprowadzi go do łez, a jakie do śmiechu. Umieć go pocieszyć, a zarazem smucić się razem z nim. Trzeba wielu lat, żeby znaleźć przyjaciela, a wystarczy chwila, żeby go stracić.
Ja jestem typem introwertyka, osobą nieśmiałą i nieufną w stosunku do ludzi, których nie znam. Czasami bywa tak, że osoba, którą znamy bardzo dobrze (przynajmniej tak nam się wydaje) może nas bardziej zranić niż ta osoba, której my nie znamy w ogóle. Tych prawdziwych przyjaciół mogę zliczyć na jednej dłoni. Tak naprawdę najlepszym przyjacielem człowieka jest pies. Zwierzęta zawsze są obok nas, i choć nie potrafią nam pomóc, to wystarczy jedno przytulenie, a już lżej na duszy.


A Wy macie prawdziwego przyjaciela, przyjaciółkę bądź pies jest waszym wiernym przyjacielem?

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hola! Mam na imię Justyna. Jestem autorką bloga JASMINEN GIRL

6 komentarze:

  1. dla mnie kluczowe jest przy moich przyjaciołach, że gdy widzimy się po długiej przerwie wciąż nasza relacja się nie zmienia. Nie mamy presji by być obok siebie codziennie lub co drugi dzień, czasami robimy sobie miesiąc lub dwa przerwy, jednak wracając nasza relacja jest wciąż na tym samym o ile nie wyższym poziomie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę takich przyjaciół :)

      Usuń
  2. Temat przyjaźni to dla mnie trudny temat. Ja poznałam się na ludziach i zmieniłam patrzenie. Niestety ludzi naprawdę poznaje się jak jest dobrze jak jesteś szczęśliwa - bo wielu osobą to przeszkadzasz.
    Ja miałam tak, że jak było źle było pełno ludzi koło mnie a jak zaczęłam być szczęśliwa poznikali.
    Dlatego najlepszym przyjacielem jest zwierzę, bo jest bez interesowne i nas akceptuje takim jakim jesteśmy.
    I to zdanie " trzeba kilku lat by znaleźć przyjaciela ..... " zgadzam się. Ale co zrobić gdy po 15 latach idealnej -wzorcowej przyjaźń to się rozwala i nic nie możesz?
    p.s. jak zrobiłaś tą blokadę przeciw kopiowaniu ( chciałam skopiować tylko to zdanie do komentarza, i mi się ta blokada spodobała )

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, jak najbardziej są przy mnie osoby, które mogę nazwać prawdziwymi przyjaciółmi i również mogę ich zliczyć na palcach jednej dłoni ale oni wystarczą mi w zupełności: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Fakt, czasami ten co lepiej nas zna, może bardziej nas zranić. Zawsze w zasadzie tak jest, nie ma co się dziwić. Wiec oby raniły jak najmniej :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)