moje sposoby na stres


Cześć!
W dzisiejszym świecie, każdy goni za karierą i kasą, dużo pracujemy. Stres prędzej czy później dopadnie każdego. Czym to grozi i jak sobie radzić ze stresem, o tym dzisiejsza notka. Czasami bywa motywujący, ale głównie jest przyczyną wielu chorób, głównie układu krążenia, w tym nadciśnienia oraz cukrzycy, osłabia układ odpornościowy. Stres wyzwala lub wyostrza objawy wielu chorób z autoagresji. Skutki stresu odczuwamy wszyscy. Czujemy się coraz bardziej samotni, zagubieni. Jesteśmy zabiegani, pochłonięci rywalizacją, przywaleni nadmiarem obowiązków w pracy. Niestety nie ma takiego sposobu, żeby skutecznie przed nim uciec. Każdy z nas inaczej reaguje na stres. U jednych objawia się brakiem apetytu, a u innych napadami głodu, są rozdrażnieni, ospali, czują na przemian uczucie zimna i gorąca, pogarsza im się nastrój, pojawia się lęk. Tak czy inaczej żadnych sygnałów nie należy bagatelizować.

Jak radzić sobie ze stresem?
Nie kumuluj w sobie złości
Nic tak nie rozładuje napięcia psychicznego jak aktywność fizyczna, więc ćwicz regularnie w domu lub na siłowni bądź wyjdź z domu na zwykły spacer. Nie masz psa? Idź do schroniska tam jest wiele zwierząt, które tylko czekają aż ktoś je przygarnie. No chyba, że nie masz warunków na posiadanie psa. Przebywanie na świeżym powietrzu podnosi poziom endorfin, czyli związków wywołujących uczucie zadowolenia i spokoju. Po kilkunastu minutach spaceru wracamy do życia odprężeni i zrównoważeni.
Po prostu mów: Nie!
Jeśli wiesz, że nie podołasz jakiemuś zadaniu po prostu to powiedz. Dziel się nadmiarem obowiązków zarówno w pracy jak i w domu. Nie ustępuj pod wpływem próśb czy nalegań. Mów stanowcze Nie! ludziom, którzy podważają twoją wiarę w siebie.
Mądry rozkład dnia
Należy ustalić dla wszystkich członków rodziny sensowny plan dnia. Wtedy każdy będzie wiedział co należy do jego obowiązków.
Odpoczywaj, gdy jesteś zmęczona
To najtrudniejsza rzecz, a zwłaszcza dla kobiet. Jednak warto nauczyć rodzinę, że masz do tego prawo. Zrób sobie dzień dla samej siebie, w którym urządzisz sobie domowe spa.
Spotykaj się z przyjaciółmi
Zorganizuj jakiś babski wieczór. Jesień i zima to świetny okres na spotkania towarzyskie.
Myśl pozytywnie
Nie przejmuj się opinią innych
Nigdy się nie poddawaj
Najgorsza jest rezygnacja z działania. Warto znaleźć rozwiązanie nawet dla sytuacji bez wyjścia.
Spełniaj czasem swoje zachcianki
Lubisz obdarowywać innych ludzi, aby sprawić im przyjemność? Obdaruj czasami też samą siebie. Kup sobie jakiś drobny upominek lub bukiet kwiatów, zrób sobie ulubioną potrawę, idź do kina bądź zakupy.
Panuj nad językiem
Czy często masz do ludzi pretensje i wytykasz ich wady? Czasami łatwiej jest powiedzieć, że coś jest okropne lub świetne. Jednak postaraj się to zmienić i panować nad tym co mówisz.
Wspomagaj się ziołami
Wybór jest duży, a są sprawdzonym środkiem przeciw chandrze i stresom, łagodzą stany napięcia i nerwice. Pomagają  w koncentracji. Najlepsze będą rozmaryn, imbir, lukrecja, melisa, dziurawiec, kozłek lekarski, żeń-szeń.
Dobrze się odżywiaj
Odpowiednia dieta wpływa na poprawę nastroju. W diecie pamiętaj o seretoninie (hormon dobrego nastroju) znajdziesz ją w bananach i ananasie. Pij sok z czarnych porzeczek, który opóźnia starzenie się mózgu.
Korzystaj ze słońca
Zbyt mała ilość światła powoduje zmniejszenie produkcji hormonów seretoniny i kortyzolu, które dodają energii. Warto, więc korzystać z każdej dawki słońca i przebywać dużo na świeżym powietrzu.
Ostrożnie z lekami
Jeśli nie pomagają wszystkie powyższe sposoby zdarza się, że sięgamy po leki farmakologiczne. Jednak zanim po nie sięgniemy, warto zasięgnąć przedtem opinii specjalisty lekarza.

A jak wy radzicie sobie ze stresem?

8 komentarze

  1. Zaplanowanie dnia jest dobrym pomysłem. Wtedy wiem co mam zrobić danego dnia i nie stresuję się , że czegoś zapomniałam zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja często przy najsilniejszym napływie stresu wybieram chwilę samotności - szybka kawa, spacer.. Tak by odciąć się od stresującego impulsu i wracam by od razu stawić mu czoło - bez ponownego pogłębiania stresu ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dobrych rad! Dzięki :)))
    www.largeluggage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ćwiczenia fizyczne i asertywna postawa to najlepsze sposoby walki ze stresem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę byś nie musiała się stresować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. W radzeniu sobie ze stresem ogromną rolę odgrywa wyobraźnia! Warto o tym pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem dobre rady, ja zwykle mówię sobie, że to muszę przeżyć i jedna stresująca sytuacja to jest właściwie nic w porównaniu z tym, ile takich chwil nas jeszcze czeka :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)