dobierz idealne okulary przeciwsłoneczne do swojego kształtu twarzy


Cześć!
Wakacje tuż tuż, więc to ostatni moment, żeby wybrać najodpowiedniejsze okulary do swojego kształtu twarzy. Na rynku jest dostępnych wiele modeli okularów przeciwsłonecznych, od słynnych lenonek, poprzez aviatorki, raybany, wayfarery, aż do nerdów. Jeden model najlepiej sprawdzi się na buzi okrągłej, a inny na buzi kwadratowej. Dzisiaj postanowiłam zrobić post poradnikowy oraz mały przegląd okularów przeciwsłonecznych.

Twarz okrągła 

Jeśli masz twarz okrągłą, dobieraj okulary na zasadzie kontrastu. Unikaj oprawek ozdabianych na zewnętrznych krawędziach, ponieważ optycznie poszerzają twarz.

Twarz owalna

Posiadaczki twarzy owalnych mogą nosić prawie każdy model okularów przeciwsłonecznych. To kształt idealny o wyważonych proporcjach. Należy pamiętać jednak, aby dobierać właściwy rozmiar ramek. Nie za mały, jeśli twoja buzia jest sporych rozmiarów, ani za duża, jeśli masz małą buzię.

Twarz w kształcie serca

Wybierając dla siebie parę okularów należy zwrócić uwagę na te, które dodadzą szerokości okolicom policzków i dolnej partii twarzy. Najlepsze będą kwadratowe lub pilotki tzw. aviatory. Unikaj fasonów zbyt ciężkich i dekoracyjnych oraz zbyt dużych oprawek, które poszerzają górną część twarzy.

Twarz kwadratowa

Aby złagodzić kanciaste rysy twarzy wybieraj oprawki o kształcie owalnym lub przypominającym kocie oczy. Unikaj oprawek o kanciastych kształtach, które podkreślą mocną szczękę.

Twarz trójkątna

By zmiękczyć jej rysy, należy mocno zaakcentować okolice oczu. Najlepsze będą do tego tzw. kocie oczy. Można również spróbować z metalowymi oprawkami bez dolnej krawędzi.

Twarz prostokątna

Do podłużnych kształtów twarze najlepsze będą  owalne i prostokątne ramki, a także ramki z krótką linią poziomą i szeroką pionową. Natomiast dekoracyjne lub szerokie zauszniki poszerzą twarz.



Marka H&M klik
 Marka C&A z działu mężczyźni klik
Marka Sinsay klik1 klik2

sklep Choies klik
Mam nadzieję, że post okazał się pomocny przy doborze idealnych okularów przeciwsłonecznych.
Zanim zdecydujecie się na zakup dowolnej pary okularów słonecznych w jednym z zagranicznych sklepów, warto przejrzeć kilka, aczkolwiek może się okazać, że w jednym sklepie dana para okularów będzie droższa, a w drugim tańsza.

zobacz również oferty: sheinside, persunmall, oasap, butik

źródło: klik1, klik2, klik3

10 komentarze

  1. Przydatny wpis :) Moim ulubionym kształtem są pilotki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że do mojej twarzy pasują moje ulubione modele okularów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze miałam problem, by okreslić jaki mam rodzaj twarzy :D Wydaje mi sie, że owalny :))) Dzięki za podpowiedź odnośnie okularów :d
    Pozdrawiam, www.largeluggage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post i super okulary. Szczerze mówiąc, to nigdy nie dopasowywałam okularów do twarzy, tylko jak mi się one spodobały, to je po prostu kupowałam. Pozdrawiam :) http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś u siebie najbardziej aviatorki akceptuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo pomocny wpis , dzięki któremu można idealnie dopasować okularki ;) Pozdrawiam.

    http://designs-fashion-beauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. co sądzisz o okularach clubmaster? mam ostatnio na nie chrapkę, mam dość drobną twarz i boję się, że będą mnie "przytłaczały" :( okularki wyglądają tak: http://born86.pl/category/okulary-clubmaster mam nadzieję, że pomożesz :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc nie widząc twarzy niewiele mogę pomóc, ale myślę że tak ;-) poza tym to bardziej hit w modzie męskiej niż damskiej, sprawdź blog Dave Fashion
      http://1.bp.blogspot.com/--qsIw8OnsIg/VRqkWegNseI/AAAAAAAAEbc/lR-VTf9Uxaw/s1600/clubmaster.jpg

      Usuń
  8. Mega ciekawy post, na pewno przyda się na okularowych zakupach!

    http://moda-z-dodatkiem.blogspot.com/2016/10/jesienne-zachcianki-okulary-thin-brow.html zapraszam na zobaczenie mojej aktualnie wymarzonej pary okularów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, ze nie przeczytalam tego postu przed kupnem okularow :D Aczkolwiek kupowalam aviatory z galeriawidzenia com i na szczescie trafilem ze ksztaltem! ;)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)