polskie produkcje


Cześć!
 Zazwyczaj bywa tak, że najwięcej ludzi chodzi do kina oglądać tylko zagraniczne produkcje. A wśród polskich filmów również można znaleźć perły, no może pomijając dwie ostatnie pozycje albo tylko ostatnią.
 

Oszukane
Dwie bardzo podobne do siebie nastolatki odkrywają, że są siostrami – w szpitalu zostały rozdzielone i trafiły do dwóch różnych rodzin. 


Mój rower
Ten film co prawda nie opiera się na żadnym prawdziwym wydarzeniu, jednak opowiada o relacjach trzypokoleniowych: dziadek-ojciec-wnuk.
To rodzaj współczesnej rodzinnej opowieści łotrzykowskiej, w której kolejne próby odwagi zbliżają do siebie wieloletnich wrogów. Bohaterstwo, szczerość i oddanie rodzinie to cechy każdego wojownika, które winny być kultywowane przez wszystkie pokolenia. W trakcie męskiej wyprawy panowie zbliżają się do siebie, wspominają dzieciństwo, młodość i wywalają sobie kawę na ławę, co ich boli i czego nie mogą sobie darować.



Big love
Film oparty jest na prawdziwym zdarzeniu. Szesnastoletnia Emilia poznaje o osiem lat starszego Maćka, który otwiera przed nią świat namiętności oraz młodzieńczego buntu.
Film przeznaczony jest dla widzów pełnoletnich.





 Karol - Człowiek, który został papieżem.
 Kiedy wybucha II wojna światowa, Karol Wojtyła jest studentem drugiego roku polonistyki. Po latach decyduje się zostać księdzem, co w konsekwencji wynosi go na Tron Piotrowy.
"Karol - Papież, który pozostał człowiekiem" jest kontynuacją filmu "Karol - człowiek, który został Papieżem". Film rozpoczyna się od inauguracji pontyfikatu Jana Pawła II. Obraz ukazuje pierwsze pielgrzymki papieża, tragiczne wydarzenia związane z zamachem i to jak Jan Paweł II po wyzdrowieniu powrócił do szerzenia Ewangelii.














 "Tylko mnie kochaj" to film o młodych bogatych mieszkańcach Warszawy; do szczęścia brakuje im tylko miłości, choć niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy. Młody przystojny architekt Michał prowadzi poukładane, choć biegnące bez emocji życie. Romansuje co prawda z energiczną i wygadaną Agatą - koleżanką z pracy, ale właściwie robi to bez przekonania. Życie Michała zostanie wywrócone do góry nogami, gdy do jego drzwi zapuka rezolutna 7-letnia Michalina oświadczając mu, że jest jej ojcem.
Jednak to nie jedyna osoba, która przebojem wkracza w życie przystojnego architekta. Kiedy w jego biurze pojawia się nowa współpracowniczka - Julia - delikatna specjalistka od ukwiecania wnętrz, życie Michała zmienia się na zawsze.

 Jeszcze raz
Anna po rozwodzie samotnie wychowuje swoją dorastającą córkę. Pewnego dnia poznaje Michała, na pierwszy rzut oka mrukliwego sztywniaka...
Natomiast jej 19-letnia córka Kasia poznaje na obozie surfingowym przystojnego Pawła, na pierwszy rzut oka zarozumiałego playboya...
Pomimo negatywnych opinii na temat tego filmu warto go obejrzeć.











Oglądaliście? Lubicie polskie produkcje filmowe?
ps. co chcecie w następnej notce: tag czy wish-liste summer?

7 komentarze

  1. większość z tych filmów oglądałam, co do Big Love to słyszałam sprzeczne opinie, mój były stwierdził, że to jeden z najgłupszych filmów jaki oglądał, a mi, no cóż, mi się podobał i obejrzałam go dwa razy, a piosenkę z soundtracku gwałciłam ze 2 miesiące, tak mi wpadła w ucho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oprócz Big love widziałam wszystkie, niektóre polskie filmy naprawdę są dobre :) może jakiś tag? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. oglądałam mój rower - genialna produkcja, big love - na pewno nie banalna. Oba na tak.
    Oszukane mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wszystkie polskie filmy są kiepskie. Ale z tej listy usunęłabym "Big Love" i "Jeszcze raz", a dodała "Nigdy w życiu" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z polskich filmów polecam jeszcze komedię "Last minute" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jakoś rzadko chodzę do kina. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam filmy o Janie Pawle II,bardzo fajne są :))
    I "Jeszcze raz" który również bardzo mi się spodobał

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)