uzależnienia pozytywne i negatywne


Witam Wszystkich!
Na poczatku chce podziękować za wszystkie komentarze pod poprzednią notką oraz za nowe obserwacje. Przypominam, że pozostał jeszcze tylko tydzień na zgłoszenie się do konkursu. Tylko cztery kroki do wybranych przez siebie butów (szczegóły po kliknięciu w grafikę konkursową).

Dzisiaj coś nowego na blogu - debata i przemyślenia o uzależnieniach.
Wyróżniamy dwa rodzaje uzależnień: pozytywne i negatywne. Moim zdaniem nie ma osoby na świecie, żeby nie była od czegoś uzależniona.
Co to jest uzależnienie? Uzależnienie to nabyta silna potrzeba wykonywania dowolnej czynności lub zażywania jakiejś substancji.
Do negatywnych należą: alkohol, papierosy, narkotyki, gry komputerowe, internet, hazard, seks, telewizja, praca, zakupoholizm, słodycze.
Jednak istnieją pozytywne strony uzależnień takie jak: muzyka, fitness, czekolada, sport, przytulanie, czytanie książek.

Czekolada teoretycznie należy do negatywnych uzależnień (z powodu zawartego w niej cukru i tłuszczu), ale w praktyce możemy znaleźć jej pozytywne strony. Czekolada jest bogata w polifenole i witaminę E. Fenyloetyloamina zawarta w czekoladzie ma działanie antydepresyjne, wywołuje uczucie szczęścia i poprawę nastroju. Czekolada jest dobra dla osób ze zmianami skórnymi (trądzikiem).
Najbardziej wartościową czekoladą, która korzystnie wpływa na nasz organizm jest czekolada gorzka. 
Zalety gorzkiej czekolady:
  • pozytywnie wpływa na nasze serce, dzięki bogatej zawartości przeciwutleniaczy i polifenoli; wykazuje również aktywne działanie przeciwrakowe, dzięki zawartych w ziarnach kakaowca flawonoidach, który zwalcza także cholesterol.
  • opóźnia proces starzenia się organizmu; w drogeriach możemy kupić różne kosmetyki na bazie kakaowca i masła kakaowego; magnez, żelazo i potas to główne czynniki, które pozytywnie wpływają na zdrowie na każdej kobiety.
  • naukowcy z uniwersytetu w Kopenhadze dowiedli, że czekolada gorzka odchudza, powodując długotrwałe uczucie sytości, zmniejsza apetyt na tłuste i słone potrawy.
  • czekolada gorzka również działa moczopędnie, skutecznie filtruje ona nerki; skuteczna w infekcjach układu moczowego.
  • gorzka czekolada skutecznie łagodzi podrażnienie gardła, więc jest pomocna kiedy dopada nas kaszel.
Mam nadzieję, że spodobał Wam się taki post, teraz przyznajcie się od czego Wy jesteście uzależnieni?
Osobiście nie mam negatywnych uzależnień (nie palę, nie piję). Jestem uzależniona od czekolady, muzyki (radia), bloga (od was), sportu (ćwiczeń z Mel B i Tiffany), spacerów z psem ;-)
Na koniec trochę demotywatorów.
co wybieracie?

17 komentarze

  1. heh tez jestm uzalezniona od cwiczen i tez z mel b;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akuratnie za czekoladą w codziennym jadłospisie nie przepadam, aczkolwiek na poprawę humoru jest najlepsza - jeśli w pobliżu nie ma przyjaciela:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O proszę, pamiętam, że rok temu lekarka przez kamyki w nerkach nie polecała mi jeść jakiejkolwiek czekolady a tu okazuje się, że pomaga w ich filtracji. Ja jestem uzależniona od słodyczy, muzyki, blogowania i jeżdżenia na rowerze. Fajny pomysł na wpis : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię gorzką czekoladę, ale od czasu do czasu jadam też zwykłą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam czytać książki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy internet jest negatywny? Być może jeśli poświęca się mu zbyt wiele czasu, ale z drugiej strony gdyby nie on, nie byłoby m.in. mojego i Twojego bloga. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z internetem jest jak z czekoladą, ma swoje zalety i wady :-)

      Usuń
  7. Ooo nie! Tez jestem uzależniona od czekolady, ale jestem na "odwyku", ponieważ jem tylko mleczną, ale może zacznę przyzwyczajać się do gorzkiej skoro ma tyle plusów...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki to moje główne uzależnienie :) I delicje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekolada... zdecydowanie tak :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Uzależniona od zdrowego trybu życia, ćwiczeń, biegania, zielonej herbaty i orientalnych przypraw którymi wzbogacam każdą potrawę:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. zdecydowanie jestem uzależniona od przytulania

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam czekoladę ! <3
    Bez niej nie mam dnia !

    OdpowiedzUsuń
  13. Czekolada, internet i fotografia to moje uzależnienia :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  14. No fakt, gorzka czekolada jest zdrowa i daje Nam naprawdę dużo - ale mi kompletnie nie smakuje :P.

    Buziaki :*.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooo tak, czekolada to niezbędna rzecz jak dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja jestem uzależniona od Ewy Chodakowskiej! :D

    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)