akcja - posprzątaj po swoim pupilu!


Witam Wszystkich!
Chciałam dziś poruszyć temat sprzątania po swoich pupilach. W mojej dzielnicy niestety jeszcze to nie działa, bo przychodzą z innych osiedli na nasze i psy zostawiają swoje odchody.
Właściciele psów tłumaczą się na różne sposoby, te najczęstsze postaram się omówić.
  1. Kupa jest ekologiczna i sama się rozłoży, natomiast torebki foliowe to zbrodnia dla środowiska - fakt pakowanie do zwykłych toreb nie jest najlepszym pomysłem, jednak mamy wybór pomiędzy woreczkami ekologicznymi a papierowymi torebkami. Psia kupa sama się nie rozłoży, możemy to zobaczyć na własne oczy po zimie na wiosnę.
  2. Drugim z powodów jest to, że nie wszystkie miasta ustawiły koszów na psie kupy. Na moim osiedlu nie ma, zauważyłam tylko w sąsiednim mieście - centum Mysłowic.
  3. Jeśli nikt inny tego nie robi, ja również nie będę. A tak naprawdę wstydem jest pozostawianie kupy po psie.
  4.  Czasami widzimy bawiące się dzieci na placu zabaw, a w okolicy nie ma publicznej toalety. W trakcie zabawy dzieciom również zachce się to i owo, więc rodzice też powinni posprzątać po swoich pociechach.
  5. Ostatnia wymówka: mówimy to nie moja sprawa, to nie moja kupa, a to właśnie jest nasza sprawa i nasz obowiązek i odpowiedzialność.
A jak to wygląda w Waszych miastach i osiedlach?

19 komentarze

  1. u mnie straz wlepia mandaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na wsi takiego problemu nie ma:)
    Obserwuję i liczę na to samo:)
    www.ewelina-rybcia-inspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jak najbardziej, sprzatam po swoi siersciuchu zawsze o ile nie zrobi w krzakach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zawsze sprzatam po swoim siersciuchu, no chyba ze zrobi w krzakach :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze do tych nieszczesnych kupek, w Niemczech w 80%sie sprzata,i wyrzcamy pozostalosci do normalnych koszy na odpadki a zbiera sie jakiegokolwiek woreczka foliowego, nie jest to za bardzo eko, ale nie lezy toto na chodnikach i trawnikach

      PS, bardzo dziekuje za kondolencje, dzisiaj mam przerwe a potem dalej oroznianie domu, spalenie i wywoz urny do ojczyzny.

      Usuń
  5. u mnie nie ma czegoś takiego;p

    OdpowiedzUsuń
  6. ludzie powinni sprzątać, u mnie w mieście chyba nikt tego nie robi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja przyznam bez bicia, że sprzątam po moim dość rzadko- ale wlasnie, czesto nie ma pojemnikow itp. :) poza tym poza osiedlem nie uwazam, aby kupa psia byla przestepstwem- w koncu nie oddzialuje na srodowisko negatywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie po psach sprzątają głównie młodzi. Starsze kobiety krzyczą po wszystkich po czym same zostawiają odchody swoich ulubieńców ;\

    OdpowiedzUsuń
  9. Warszawa jest duża i ciężko ogarnąć wszystkich ludzi posiadających psy. Ja psiaka nie mam... ale jakbym miała to bym sprzątała, bo irytują mnie pozostałości na trawnikach a czasem na chodnikach.
    Wydaje mi się skoro ludzie mogą sprzątać w domach po kotach, chomikach, fretkach czy świnkach morskich to i po takim psiaku też by mogli sprzątnąć.

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie również ;) to bardzo ważny temat ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. oj przydałoby się ;)
    zapraszam do mnie na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli wolisz mocniejsze zdzieraki to Tutti frutti będzie lepszy tak samo i z zapachem według mnie. Jedynie butelka jest gorsza trochę od Joanny bo z twardszego plastiku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna notka;)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    renessmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pouczający post;) Good job.

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie też trzeba sprzątać, są torebki na odchody ale nikomu sie nie chce albo sie wstydzą bo to "siara". tylko mała garść ludzi

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tez uważam, że powinno się sprzątać po swoich pupilach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To kwestia kultury, fajnie jest sprzątnąć po psie, po prostu :)Nie zawsze jest to możliwe (nie będę się zagłębiać w szczegóły:) ale fajnie jakby to wszystkim z czasem weszło po prostu w nawyk i tyle, bez dorabiania ideologii czy to bardziej eko niż folia, czy to fajnie czy nie, po prostu :)
    xoxo i zapraszam do mnie :)
    http://livingwithpepe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)