jak dobrać kolor szminki

Ostatnio zapanowała moda na czerwone i matowe usta. Matowe usta według mnie są okej, ale do czerwonych nie jestem przekonana. Sprawdziłam dla Was, komu i jakie usta naprawdę pasują. Wybór koloru szminki dobieramy ze względu na 4 czynniki: karnację, kolor włosów, wielkość ust i pory dnia.


Wyróżniamy karnacje:
  • jasną - na codzień pasują ciepłe, pastelowe odcienie różu, czerwień z domieszką fioletu (berry) i beże. Wieczorami można malować usta w mocniejszych odcieniach brązów. Unikaj pomarańczy i intensywnych różów!
  • oliwkową - najlepiej harmonizują tutaj brązowawe szminki!
  • ciemną - najlepsze będą ogniste czerwienie, ciemne brązy, śliwka i purpura - czyli kolory nasycone. Unikaj czerwonej pomadki o różowym odcieniu i jasnych brązów!
Kolor włosów:
  • Blondynki - najlepiej pasują koralowe czerwienie oraz ciepłe róże.
  • Szatynki - najlepsze są te w odcieniach brzoskwiniowych i jasnobrązowych.
  • Brunetki - ciemne włosy najlepiej komponują się z czerwienią - maliną, burgundem i odcieniami brązu oraz fioletu.
  • Rude - powinny używać pomadek beżowych i czerwonych z akcentem pomarańczowym.
Ze względu na wielkość ust:
  • pełne wargi - pomadki matowe stworzone zostały do pełnych ust, bo je optycznie zmniejszają. Nie ma ograniczeń w doborze koloru szminki.
  • wąskie wargi - używaj błyszczyki, które powiększą zbyt wąskie usta. Unikaj ciemnych kolorów. Wybierz brzoskwinię, jasne róże, jasne odcienie brązu złamane łososiowym.
  • nierówne - wybieraj konturówki, aby skorygować kształt swoich ust. Unikaj jednak konturówek w innym kolorze niż szminka, w szczególności nie za ciemnych.
W dzień szminka do ust powinna być w subtelnym kolorze, najlepiej w naturalnych odcieniach. Wieczorem możemy zaszaleć i wybrać mocniejsze barwy - ciemna czerwień, intensywny brąz lub inny odważny kolor. 


Mam nadzieję, że post będzie przydatny. Na koniec chciałam zapytać, jaki jest wasz ulubiony kolor szminki, czy wolicie szminkę, pomadkę czy błyszczyk?
Ja osobiście wolę pomadki i matowe szminki w odcieniach pastelowych. Akurat się złożyło, że mam jasną karnację oraz jestem szatynką i powyższe opisy się zgadzają.


7 komentarze

  1. Ja nie używam szminek... jeszcze :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post choć nie maluję się szminką >.<

    OdpowiedzUsuń
  3. Matowe usta, nude są przepiękne ! Ale czerwone również, a szczególnie jak się ogląda zdjęcia w internecie. : ))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wole szminke i mam ulubiony kolor z Rimmel_038 In Vouge:))... Świetny, poradnikowy post i 00%się z nim zgadzam:)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)