piękne usta zimą

Witam ;-)

na początek małe podsumowanie mojego weekendu, który jak wspominałam w piątek spędziłam w połowie na uczelni. sobota od 9.30 do 18., miałam 3 wykłady, w tym zajęcia z psychologii pracy oraz miałam konsultacje z promotorem, a właściwie to przyjechał tylko zebrać prace do oceny. w niedzielę, czyli dziś miałam na 15. do 18. zajęcia z zagrożeń pożarowych, czyli przepisy p.poż. I będzie mnie mniej na blogu, choć postaram się dodawać pojedyncze DIY w trakcie nauki do egzaminów. To tyle o mnie, poniżej kilka wzkazówek na piękne usta zimą.
Mroźna zima i częste zmiany temperatur nie sprzyjają naszym ustom, są one narażone na pękanie. Jednak my sami też nie jesteśmy bez winy. Dwa podstawowe błędy, które popełniamy to:


  • oblizywanie warg 
  • obgryzanie warg
Przed każdym wyjściem z domu należy posmarować usta pomadką ochronną, najlepiej taką, która będzie zawierała:
  • witaminy B5, A i E (wspomagają one regenerację, opóźniają proces starzenia się skóry, nadają im sprężystość);
  • filtr UV (nie należy zapominać, że zimą, jeszcze bardziej niż latem, jesteśmy narażeni na szkodliwe działanie promieni słonecznych).
Pomadka ochronna powinna się łatwo rozprowadzać, najlepsza jest bezbarwna i bezzapachowa, ale te o delikatnym odcieniu i owocowym zapachem również się dobrze sprawdzają. Należy pamiętać, żeby nie nakładać zbyt grubej warstwy kosmetyku, a konsystencja nie może być zbyt tłusta.

3 przykazania zdrowych ust:
  1. Zawsze miej przy sobie kosmetyk ochronny do ust. Może to być zwykły balsam w sztyfcie lub słoiczku, ważne byś używała go zawsze, gdy poczujesz, że masz wysuszone wargi. Zimą polecamy zwłaszcza kosmetyki z zawartością wosku - ten składnik stanowi świetną barierę ochronną.
  2. Codzienna pielęgnacja jest także niezmiernie ważna. Dlatego każdego dnia przed pójściem spać masuj usta szczoteczką do zębów przez około minutę. Masaż miękką szczoteczką pobudza mikrokrążenie i pomaga pozbyć się martwego naskórka.
  3. A gdy jest wargi potrzebują pomocy, użyj sprawdzonego sposobu babuni i posmaruj je na noc grubą warstwą miodu. To ukoi wszelkie podrażnienia i wygładzi spierzchnięte usta.




7 komentarze

  1. miałam wpis o takiej tematyce na blogu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. dobre patenty, dzisiaj wyppróbuję miodek :)
    zapraszam do mnie
    http://this-is-lucy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie na studiach same egzaminy + trza by było się za magisterkę wziąć..-.-
    z ustami mam zawsze problem

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tez mam problem z suchymi ustami - staram sie jakos o nie dbac, ale obgryzac tez potrafie ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. też miałam niedawno taki post ;) mega ważna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  6. spis blogów zapraszam

    http://spis-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)