przepis na makówki

Dawno nie było przepisu kulinarnego, a więc dziś będzie przepis na makówki - tradycyjny śląski deser, który się robi na wigilię. Święta tuż tuż, więc postanowiłam poszperać w domowych przepisach kulinarnych.

Składniki:
*0,5 litr wody
 *0,5 kg zmielonego maku
*rodzynki
*orzechy włoskie
*orzechy laskowe
*bakalie
 * 1/2 kostki masła
* cukier lub miód do smaku
*sucharki lub chałka

Sposób przyrządzania:
Wcześniej mak namoczyć i zmielić w maszynce do mięsa. Później do garnka wlać 0,5 litra zimnej wody, dodać mak, bakalie, rodzynki, orzechy oraz masło, wszystko gotować na małym ogniu cały czas mieszając, żeby się nie przypaliło, gotować przez 15 min. Jeżeli masa makowa będzie za gęsta, dolać trochę wody (tak żeby masa nie była ani za rzadka ani za gęsta), na samym końcu dodać cukier (bądź miód) do smaku i cały czas mieszać. Do miski włożyć sucharki (bądź wcześniej pokrojone kromki chałki), wlać masę makową i znów sucharki, na przemian. Na samym końcu posypać wiórkami kokosowymi, czekać aż się makówki ostudzą i włożyć je do lodówki. Smacznego!!!
ps. Zamiast sucharków można mak wymieszać z łazankami.

Do makówek mam inspiracje kawowe.

14 komentarze

  1. Wczoraj wlasnie w gazecie trafiłam na makówkę i od razu mi się przypomniało, że w tamtym roku na święta u mnie tego nie było, od razu jako pierwszy cel wpisałam sobie,aby w tym roku tego nie zabrakło:) Pewnie skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. sliczne są <3 obserwuje i czekam na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o jej, wygląda APETYCZNIE :> muszę to zrobić! <3
    zapraszam do mnie w wolnej chwili, może poobserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja siostra umie robić takie wzory na kawie :D

    Obserwujemy :) ?

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam zbytnio za makiem;p
    ale takie kakao to z chęcią piłabym:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem, na jakiej zasadzie działa bloglovin', ale nie mam tam konta. Ale dzięki Tobie zadziałałam;) Dziękuję za miły komentarz:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia kaffki"_

    http://wrozkacarrolla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. swietne zdjecie :D

    obserwujemy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Popatrz a ja dokładnie dziś opublikowałam ten sam temat :-D Po prostu przypomniało mi się o tym smakołyku z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Regulamin bloga:
1. Czytaj posty!
2. Nie obrażaj nikogo!
3. Nie spamuj!
4. Nie uznaję zasady obserwacja za obserwację!
5. Anonimie podpisz się!
6. Posty typu "fajny post" będą usuwane!
7. Dozwolona konstruktywna krytyka.


Odwdzięczam się za każdy komentarz komentarzem.
Za każdy komentarz i obserwację - dziękuję :)